Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • Imora Mok: Csillogást szeretnél az autódra, valamit, ami extravagáns, csajos és vidám. Különlegességet, feltű... (2012.05.15. 20:17) Merj bájos lenni!
  • gatto nero: @Démonmac1: Diktátoroknak mit számít-:) (2011.09.19. 11:56) Kadhafi is ezt szereti
  • gatto nero: @Chingachgook: Mitől vagy ennyire feszült-:)? Nem akarlak még jobban felidegesíteni, de van éssze... (2011.09.13. 16:35) Ésszerű luxus mindennapokra
  • vancello: Számomra a "trendi" szó is erősen visszataszító. A Lancia meg rendesen elbaltázta ezt a szlogent. (2011.09.04. 17:04) Jog a baromsághoz
  • nagyfeszültség: Azért én örülnék, ha Pisa polgármesteréhez hasonlóan Tarlós István is ilyennel járna. Akár a két,... (2011.08.30. 14:10) Smartok egymás között

Linkblog

2011.09.19. 06:33 cargirl

Kadhafi is ezt szereti

Az új Fiat 500 meghódította a világot! Ezt ma már nyugodtan kijelenthetjük, hiszen ez a zseniális elődjének szellemében még zseniálisabban újjáélesztett trendi és bájos kisautó szinte mindent és mindenkit megihletett néhány éves pályafutása során. Készült belőle Twin-air, Ferrari, Gucci, Abarth, Cabrio változat, legalább hat komoly, kisszériás elektromos hajtásokat készítő manufaktúra tervezett belőle villanyautót, és - mint az bejárta a világsajtót - Mohamer Kadhafi is rajongói közé tartozott.

A líbiai ellenzékiek által rekvirált Fiat 500 ráadásul talán a legkülönlegesebb - és legdrágább - verziója a férfi és női szíveket egyaránt megdobogtató kisautónak. A világhírű milánói Castagna karosszériastúdió egyedi gyártású terméke: a Fiat 500 Castagna EV villanymotorral, valamint több mint 200 kilométer megtételére alkalmas akkumulátorral szerelt, természetesen komoly gyorstöltővel rendelkező kisautó, amelynek végsebessége bőven 100 km/h felett van. (Aki szereti az igazán szépet, különlegeset, trendit, egyedit, divatosat az autóiparban, annak mindenképpen érdemes ellátogatnia legalább virtuálisan a Castagna-hoz).

Mindenesetre Kadhafi és/vagy feleségei, szeretői, gyermekei, rokonai valamelyikének igen kifinomult ízlésére vall, hogy a diktátorok számára kötelező kelléknek számító kisszériás luxus sportkocsik, terepjárók és limuzínok mellett/helyett a Castagna e trendi termékével lepte meg magát. Egyúttal jellemző a Fiat 500 mindent elsöprő sikerére, hogy ez a kisautó még egy a líbiaihoz hasonló borzalmas és véres polgárháború szereplőjeként is feltűnik és létével bebizonyítja, hogy ami igazán átütően szép és trendi, az vallásoktól, ideológiáktól és minden egyéb meggyőződésektől mentesen képes bárhol, bárkit meghódítani.

5 komment


2011.09.13. 07:03 cargirl

Ésszerű luxus mindennapokra

Decens, mértéktartó nőies elegancia. Talán így jellemezhető legtalálóbban a Mercedes C Coupe, amelynek C180 BlueEfficiency Coupé változata még károsanyag-kibocsátásban és árban is éppen a felső, polgári tűréshatár alatt van. (Igaz, a típus legerősebb és legdrágább változata, a C63 AMG Coupé - amelynek motorja 457 lóerős, átlagfogyasztása 12 liter, ára pedig regisztrációs adóval együtt 23.421.000 forint - természetesen se nem nőies, se nem öko, se árban nincsen belül semmifajta tűréshatáron...)

Mindenesetre egy C Coupe sokkal elegánsabb és illőbb viselet egy jómódú lány/hölgy/ asszony számára, mint egy erőszakos, leültetett terepjáró vagy éppen egy túlcsicsázott, túlméretezett megalimuzin. Ráadásul ennek az autónak úgy tűnik, időtálló formája van, ami még a 2020-as évek elejének használtpiacán is vonzó ajánlattá teheti a jelenlegi válságos időkben igen exkluzívnak számító elegáns kis sportkocsit. Egyébként maga a C osztály - amely éppen nemrégiben frissült - talán a legsikerültebb darabja a jelenlegi Mercedes kínálatnak, hiszen azt a túlzások nélküli minőséget és luxust képviseli, amire - boldogabb országokban - a középosztály oly büszke. Jövő tavasszal pedig megérkezik a "mi autónk", a Kecskeméten készülő új B osztály, amely - bár középosztályunk már nemigen van - a családi egyterűek piacán azért vihet egy kis ésszerű luxust a mindennapjainkba.

10 komment


2011.09.12. 11:27 cargirl

Jól áll egy nőnek a legférfiasabb autó?

A Bluebeards Revenge egy borotvahabokat és borotválkozás utáni termékeket gyártó cég. A brit vállalat nemrég felmérést végzett, amelyben arra volt kíváncsi, hogy melyik a világ legférfiasabb autója. A győztes a szavazatok 21 százalékának megszerzésével a Ford Mustang lett, amelynek szinte mindegyik generációja - így a mostani is - valóban dögös, sármos autó; azonban akár egy dögös, sármos (és szexi) hölgynek is jól állhatna bármelyik.

Azért a feltételes mód, mert igazán ritka jelenség - még Amerikában is - egy hölgy Mustanggal. Igaz, Európában maga a Mustang is ritkaság, mert nagyon sok piacra egyszerűen nem hozzák. Nem egészen világos, hogy a Ford melyik európai modelljét félti a vad ló megjelenésétől, mert szerintem egészen jól kiegészítené az itthoni palettát - bár lehet, hogy a Mustang által képviselt cowboyromantika kicsit giccses lenne itt Európában.

Én mindenesetre vagány jófejségnek tartanám, ha egy csajszi a Mustangot választaná, ráadásul sokkal szimpatikusabb jelenségnek, mint a levetett keményfiú-autókba (S osztály, A8, 7-es stb) kényszerített kigyúrtnékat, akik - szegények - legtöbbször megpróbálnak párjuknál is agresszívebb stílusban közlekedni.

Az említett felmérés második helyén az Aston Martin DB7 (15 százalék), míg harmadikon a Land Rover Range Rover (13 százalék) végzett. A legférfiasabb autók dobogósai közül egy nőnek, azt hiszem, legjobban egyértelműen a győztes Mustang állna. Igaz, legjobban egy sármos férfival a volánjánál lehetne vonzó az amerikai vagányok autója itt, Európában.

Szólj hozzá!


2011.09.04. 08:30 cargirl

Jog a baromsághoz

Ma még nem tudhatjuk, melyik lesz az év autója; de abban a versenyben, amely arról szól, melyik a legelcseszettebb autóreklám az évben, nyugodt szívvel már most eredményt hirdethetünk: a győztes az új Lancia Y - pontosabban annak kreatív csapata.

Mindenekelőtt azonban szögezzük le: az új Lancia Y egy igazán kitűnő kis autó, elődeihez hasonlóan kategóriájának egy kis ékszerdoboza, kéthengeres twin air ökomotorjával pedig egy igazán környezettudatos választás. Elődjeivel ellentétben ráadásul négyajtós, de úgy, hogy a hátsó kettő szinte láthatatlan. Szóval igazán nagyszerű, bájos kis jármű, az autó reklámarca, Vincent Cassel pedig egy visszautasíthatatlanul sármos színész.

Eddig tehát minden stimmel: kitűnő, környezetbarát, divatos és praktikus termék, a népszerűsítéséhez pedig egy nagyszerű arc. Erre mondaná az ember, hogy innen már nem nagyon lehet hibázni. Hát sikerült....

Ugyanis a - gondolom eurószázezrekért alkalmazott - kreatívok azt az embertelen marhaságot találták ki, reklámszlogennek, hogy: A luxus jog.

Azt most hagyjuk, hogy ez a kifejezés először is értelmezhetetlen, másodszor félreértelmezhető, harmadszor sokakban ellenérzést keltő, negyedszer - a gazdasági válság után és az ökológiai válság kellős közepén - ellentétes mindazzal, ami szimpatikusnak, vagy egyáltalán vállalhatónak tekinthető - és még sorolhatnánk az ellenérveket...

De ezzel még nincs vége a nemzetközi bakikampánynak. Miután sokan, sok helyen kritizálták, támadták a "luxusjog" kifejezést, a Lancia értett a szóból és módosított. Az új, módosított óriásplakátokon már az szerepel szegény gyönyörű hófehér Lancia Y és a sármos, feketébe öltözött Vincent Cassel mellett, hogy jog az eleganciához.

A Lancia félkegyelmű marketingesei tehát nem értették meg, hogy nem önmagában a luxus kifejezéssel van baj - hanem legalább akkora a jog szóval is, ami: 1. nem ide illő, 2. sokszorosan ellenszenves a konnotációja, 3. visszataszító, visszariasztó, 4. mindenki torkig van mindenkinek a hülye jogaival.

Mennyivel egyszerűbb lenne - ráadásul minden nyelven tökéletesen érthető -, ha azzal reklámoznák ezt a nagyszerű kis járművet, hogy: Lancia Y, a trendi női autó...

9 komment


2011.08.30. 08:27 cargirl

Smartok egymás között

Mint köztudott, a Smart az eredeti elképzelések szerint - amikor még a svájci Swatch óragyárral közösen tervezgették - elektromos hajtású lett volna, ráadásul négy, a kerekekbe épített agymotorral. Végül a sorozatgyártás előtti utolsó utáni pillanatban koncepciót váltottak a Mercedesnél, így született meg végül a jelenleg futó kis Smart koncepciója, két kis turbós - benzines és dízel - motorral.

Most viszont készen van az elektromos Smart is, ráadásul a bemutatott villanyhajtású modell már a harmadik fejlesztési szintű változat - amely a világ talán e területen legkompetensebb fejlesztőcégnek, a Boschnak a közreműködésével készült. A villany-Smart 3 természetesen erősebb, takarékosabb, jobban gyorsul és megnőtt a hatótávolsága is elődeihez képest.

A másik fontos újdonsága egy különleges extratartozék: a Smart elektromos bringa, amelyhez saját, trendi kis bringatartót is készítettek. Nem biztos, hogy a villany-Smart a legjobb elektromos autó, és még kevésbé valószínű, hogy az egyáltalán nem olcsó - jóval kétezer euró feletti árú - Smart pedelec a legjobb villanybringa, hiszen az utóbbi években - különösen a kétkerekűek területén - fantasztikusan jó minőségű kínálat alakult ki. Így együtt azonban nagyon édesek, trendik, ökok. Kifejezik azt a zöld életérzést, amely, reméljük hamarosan, áthatja - és megmenti - a világot.

9 komment


2011.08.23. 09:02 cargirl

Merj bájos lenni!

Annak idején, az új Twingo tervezésekor állítólag a Renault szigorú főnöke, Carlos Ghosn visszadobott a tervezőknek minden egyedieskedő, különcködő dizájntervet és megparancsolta, hogy a bájos és rendkívül sikeres kisautó utódja egy feltűnésmentes, praktikus, jól használható, mindenki számára elfogadható, minden ízlést kiszolgáló városi jármű legyen. A parancsot teljesítették: a Twingo második generációjaként megszületett egy remek kisautó, amely egyszerűen képtelen felhívni magára a figyelmet. Képtelen elérni, hogy eljussanak a megszeretéséig és megvételéig - onnantól ugyanis már nagyon élveznék (és élvezik is azok, akik viszonylagos feltűnésmentessége ellenére ezt a modellt választják.)

Mindenesetre, most végre megszületett a döntés a Renaultnál: twingósítani kell egy kicsit a Twingót: különlegesebbé kell tenni a külcsínt, hogy feltárulkozhasson a belbecs. Ennek szellemében a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatkozik a Twingo II Facelift. Valószínűleg maga Ghosn is rájött: egy autó vagy nagyon letisztult és harmonikus formájú, vagy bájos, egyedi és feltűnő. Középút nem nagyon van. Szerencsére az újrasminkelt kis Twingo ez utóbbi lett. Apró változtatásokkal sokat erősödött az egyénisége, sokkal kifejezőbb a tekintete és - ha jól tudom - kap még egy kis ezres ökomotort is. Újra igazán twingós lett, mert meri önmagát adni. Mert mer bájos lenni....

4 komment


2011.08.21. 07:01 cargirl

Megkezdődik az Up családregény

Komoly és szerteágazó családregény első fejezete kezdődik meg a szeptemberi Genfi Autószalonon: bemutatkozik a Volkswagen cuki-öko miniautója, az Up, amely a német márka szerelmeseinek körében is divatba hozhatja a városi miniautót - és a környezetvédelmet. Annál is inkább, mert 2012-ben érkezik az Up néhány centivel hosszabb, praktikus, ötajtós változata, amelyből Skoda és Seat változat is készül.

Várhatóan őket követi majd a nagyon trendi és bulis Bulli, amely a legendás T1-es autentikus reinkarnációja lesz, amely emellett egy igazi kedves és praktikus divatautó válhat belőle.

Eközben - kifejezetten Milánó városa számára - készül a Bulli alapjaira egy igazán különös taxi, amely néhány éven belül részévé válhat a lombard város mindennapjainak.

Közben persze lesznek villanyváltozatok is, talán elsőként a Milano Taxi és a kétajtós Up alapjaira. Azt, hogy Magyarországon ebből mit fogunk érzékelni, nehéz megjósolni. Annyi bizonyos: a hazai importőr, a simlis állami megrendelésekkel teletömött Porsche Hungária nyilvánvalóan nem fog különösebb érdeklődést mutatni a kis ökoautók terjedése és terjesztése iránt. Sőt, valószínűleg sokkal inkább csak lesajnálják majd az Upot. Ezért várhatóan sem árban, sem felszereltségben nem akarnak igazán vonzót nyújtani: amennyit muszáj, annyit úgyis eladnak, a többire meg tesznek, ahogy tettek az elődjére, a Lupóra is. Erről a visszataszító mentalitásról persze nem az Up tehet: a kis ökoVolkswagen és folyamatosan érkező újabb és újabb családtagjai ettől még igazán nagyszerű autók lesznek - és várhatóan mindenhol sikert aratnak majd, ahol a környezetvédelem nemcsak duma.

12 komment · 1 trackback


2011.08.20. 08:49 cargirl

A Panda éve

Ahhoz képest, hogy nemrégiben lett vége a válságnak - és állítólag mindjárt kezdődik a következő -, fantasztikus mezőny áll csatasorba az idei Év autója díjért. Arról persze hosszú évek óta erősen megoszlanak a vélemények, hogy mennyire tekinthető komoly szakmai elismerésnek az elsőség, magyarán: korruptak-e a díjat odaítélő újságírók vagy sem. Érdekes, mert ha visszatekintünk a korábbi győztesekre, született már ugyanúgy papírforma, mint meghökkentő döntés, választottak sikeres és bukásra ítélt autót is az Év legjobbjának.

Annyi mindenesetre bizonyos: jó nagy - és elhamarkodott - hülyeség volt múlt évben a Nissan Leafet díjazni, hiszen mára kiderült: lényegében szinte csak formásabb és jobb villanyautók állnak készen a sorozatgyártásra. Ott van például a Focus Electric vagy a kedvencem, a Twizy, amely szinte már nem is autó, hanem annál sokkal több: egy életérzés....

Szóval talán helyesebb lett volna idén vagy majd jövőre - bevárva a mezőnyt - kinézni egy igazán jó és szép villanyautót a díjra. Mindez csak azért érdekes, mert ebből a fiaskóból adódóan ebben az évben már nem nagyon lehet elsütni azt, hogy díjazzunk egy innovatív, jövőbe mutató elektromos járművet. Marad a belsőégésű mezőny - amely azonban igazán parádés. Az Audi Q3-as, az új Focus, a Lancia Y, a Toyota Yaris, a Volkswagen Beatle vagy a cuki kis Lupo - mind igazi, trendi női autó. Én mégis az új Pandát várom a dobogó első fokára.

Tudom, a Fiat gyanúsan sokszor nyert már, ráadásul az előző Panda is megkapta az Év autója díjat. Mégis. A turbó nélküli, igazán öko Twin Air motor, ennek a bájos Panda-brendnek a másodszori sikeres aktualizálásása, megújítása és továbbfejlesztése, már önmagában érdemessé teszi az új Pandát a díjra. Ráadásul egy elérhető árú, mondhatni olcsón jó - és nagyon megbízható egyszerű és nagyszerű járművecskéről van szó. Szóval, tisztelt zsűritagok: a Pandát az Év autójává választani nem kell félnetek, jó lesz, ha mindenki egyetért, én nem ellenzem.

Ja, és itt a teljes lista, ha valakit érdekel: Audi A6, Audi Q3, BMW 1-series, BMW 6-series, Chevrolet Orlando, Citroën DS4, Citroën DS5, Fiat Panda, Ford Focus, Ford B-Max, Honda Civic, Hyundai i40, Hyundai Veloster, Kia Picanto, Kia Rio, Lancia Y, Lexus GS, Mazda CX-5, Mercedes B-Class, Mercedes ML-Class, Mercedes SLK, Opel (Vauxhall) Ampera/Chevrolet Volt, Opel Zafira Tourer, Peugeot 508/RXH Peugeot 3008 Hybrid4, Porsche 911, Range Rover Evoque Renault Twizy, Renault Kangoo Z.E., Renault Fluence Z.E., Ssangyong Korando, Toyota Verso S, Subaru Terzia, Toyota Yaris, Volkswagen Beetle, Volkswagen Jetta, Volkswagen Up

5 komment


2011.08.07. 08:16 cargirl

Népautó Afrikából, Afrikának

Nem trendi, nem női, nem szép és nem is elegáns. Mégis, első látásra szimpatikus lett.

A Mobius, Kenya első autója Afrikának készül. Olcsó, praktikus és strapabíró akar lenni, olyan, amit szükség esetén más, öreg autók alkatrészeivel is ki lehet javítani. A szélvédő polikarbonát, az oldalfal ponyva. Óriási a csomagtér és futóműve bírja a rossz utakat. Motorja - a Lotushoz hasonlóan - a Toyotától származik majd, szóval garantáltan megbízható lesz. Az első autó Afrikából, Afrikának. Nagyon drukkolok nekik, hogy sikerüljön.

Szimpatikus a kenyai autóépítők elszántsága, és az, hogy nem valami sznob hülyeséget, hanem egy a motorizált riksák színvonalát meghaladó, praktikus saját járművet álmodtak maguknak. Tetszik a lelkesedés, és az, hogy gyakorlatilag a semmiből akarnak valami népszerűt, olcsót, praktikusat és az emberek életét megkönnyítőt alkotni.

Jól tennék például a nagymenő segélyszervezetek, ha a Land Cruiserek és Defenderek vásárlása helyett, ahol és amikor lehet, legelőször is a Mobiustól rendelnének autót, és Afrikából származó termékkel segítenék az afrikaiakat. A tervek szerint jövőre indulna a sorozatgyártás, de úgy hírlik, azért még koránt sincsen sínen a Mobius - Made in Afrika ügye. Aki további részletekre kíváncsi, vagy segítene, látogasson el a www.mobiusmotors.com-ra.

Hajrá Mobius, hajrá Afrika!

19 komment


2011.08.02. 06:48 cargirl

Szép és trendi villanyautók

Valami megmagyarázhatatlan és igazából felfoghatatlan okból az autógyártók egy része gnóm külsejű villanyautókkal akarta először meghódítani a nagyközönséget. Nem akarok példákat előhozni, minek bántsak meg egyébként jó minőségű autókat gyártó cégeket, de tény: szerencsére mára - még éppen időben, a villanyautózás valódi kezdete előtt - kezd kimenni a divatból a csúnya villanyautó.

Ráadásul időközben elkészült néhány, benzinmotoros változatban nagyon szerethető formába bújtatott, meg egy-két igazán egyedi, eredeti és kedves elektromos jármű. Elsőként a Honda Jazzt említeném, amelynek érdekessége, hogy egyszerre van jelen belsőégésű, hibrid és elektromos verzióban a piacon, és nemcsak szép, eredeti, de igen praktikus kis autó.

A Fiat 500-ra nem érdemes túl sok helyet pazarolni: úgy kedves és bájos, ahogy van - elektromos változatban is....

A Ford Focus Electric érdekesen őrizte meg a "hagyományos" Focusos stíluselemeket, és hozott egy kis dizájnfrissítést a villamosítás alkalmából.

A Twizy pedig? Hát a kis Renault Twizy egyszerűen zseniális! Igaz, nem feltétlenül nevezném autónak, de mindegy is, hiszen ez a kis jövevény minden szempontból, műszakilag, esztétikailag és gondolatilag is felrúgott minden begyepesedett hagyományt, hogy megmutassa: tud még kedvesen formabontó és meghökkentő lenni a Renault - ha akar. Szóval már ma is van választék szép és kedves villanyautókból - már csak azoknak a fránya akkumulátoroknak kellene felnőni műszakilag a megfelelő mennyiségű áramtárolás és a jelenleginél sokkal nagyobb sebességű töltés feladatához...

3 komment


2011.07.31. 08:34 cargirl

A legkisebb BMW - hátsókerékhajtással

Sokan háborognak amiatt, hogy a jövőben a kisebb, nőiesebb BMW-k már csak elsőkerékhajtással készülnek majd, mondván, mindez a nemes bajor hagyományok nyílt meggyalázása. Szerencsére azért ez nem lesz teljesen így. A jelenleg tervezett legkisebb BMW például bizonyosan hátsókerékhajtású lesz, ráadásul nem is olyan sokára, 2012-ben, a Londoni Olimpia idejére tervezik a bemutatását. (Egyelőre azonban olyan szigorúan takargatják, mint bármelyik más, hasonlóan titkos újdonságukat...)

Annyi azonban bizonyos: elektromos motor hajtja majd, és további újdonság lesz, hogy saját izomerőnk segítségével is képes mozogni. Leonardo di Vinci találmányát, a biciklit továbbfejlesztve ugyanis egy elektromos kerékpárról, pontosabban egy trendi kis pedelecről van szó, amely egy nagyobb, szintén hátsókerékhajtású BMW csomagtartójában is elfér - mivel összecsukható. Ebből következően akár vonaton is díjmentesen szállíthatjuk - egyesítve a stílust és a környezetvédelmet... Szóval, aki igazi BMW-rajongó, az előbb-utóbb egy ilyet is beszerez majd magának.

Szólj hozzá!


2011.07.25. 19:47 cargirl

Azonnal élesszék újra az R4-et!

Sikeresen újjászületett a Mini, a Fiat 500, a Volkswagen Bogár, de még a Dacia is; egyszerűen érthetetlen, hogy a Renault mire vár az idén éppen ötven éve született R4 reinkarnációjával. Annál is inkább, mert ha volt az autóiparnak nemcsak bájos, trendi, de praktikus legendája, akkor a 32 év alatt 8 millió példányt megért - és az Indiana Jones és a végzet templomában még egy vízesés tetejéről is sikeresen landolt és vadvízi kajakként is kitűnően helytállt - R4 igazán egy olyan modell, amely, eredeti tulajdonságai alapján ma is rendkívül kelendő lehetne.

Melyek is ezek? Magas üléspozíció, egyszerű, kényelmes, takarékos, enyhe terepakadályokat is áthidaló, trendi külsejű kicsi - de valójában nem annyira kicsi belterű -, áruszállítóként átalakítva is jól szolgáló, letisztult formájú autó.

Azt azért nem lehet a Renault szemére vetni, hogy semmit sem tettek az R4 újjászülésének, pontosabban újjászületésének érdekében. Kiírtak ugyanis egy pályázatot, amelynek talán legjobban sikerült darabja itt látható a képen. Úgy érzem, ez a komputergrafika akár az alapja is lehetne a "Bakancs" újjászületésének. Igen, "Bakancsnak" becézték nagyon sokan R4-est, ami nem egy túl nőies és nem is annyira hízelgűnek tűnő jelző. Valószínűleg a formájára, az egyszerűségére, a strapabírására utalt, és bár célcsoportját tekintve igazán nem egy trendi női autó, Europa nyugati felén, különösen Franciaországban és Olaszországban, évtizedekig a bevásárolni járó hölgyek nagy kedvence volt. Sőt, sokaknak nosztalgiából az is maradt, mind a mai napig.

Hivatalosan született egyébként utódja az R4-nek, ez pedig nem más, mint az itt, a Trendinőiautón rendszeresen - és szerintem tök jogosan - agyondicsért Twingo. Szóval, az R4 rajongóknak - ha hűségesek akarnak maradni kedvencükhöz - egyelőre Twingót kell vásárolniuk - és gyorsan leszögezem, rosszul bizonyosan nem is járnak vele. Viszont a Renault-t ezúton határozottan felszólítom, hogy ne tököljön tovább minden idők legnagyszerűbb Renaultjának a feltámasztásával!

17 komment · 1 trackback


2011.07.17. 09:17 cargirl

Kell egy kis bumfordi báj

Keresgélt már valaki Honda Monkeyt a hazai és külföldi használtmotoros oldalakon? Aki igen, az láthatta, hogy rendkívül drága, trendi, kultikus tárggyá vált a kis japán minimajom. Van viszont egy egészen más stílusú, de hasonlóan trendi kis utódja, a Zoomer,amit újonnan is egész korrekt áron be lehet szerezni. Ráadásul aki ilyet vesz, az nemcsak egy nagyon-nagyon bájos, ráadásul praktikus kis ötven köbcentis, modern, négyütemű (autójogsival is vezethető) robogócskát kap; de az esélyt is arra, hogy a Monkeyhoz hasonlóan előbb-utóbb nem lefelé, hanem fölfelé megy az értéke. Ennek ellenére azt javaslom, senki ne befektetési, inkább élvezeti céllal vásároljon Zoomert.

Nyugodt, kis forgalmú nyaralóhelyen, forgalomcsillapított belvárosban, vagy éppen külvárosi zöldövezetben helyi közlekedéshez remek, stílusos kis jármű. Hölgyeknek is! Sőt, talán nekik igazán. Van ugyanis a Zoomerben valami kedves, bumfordi báj, ami egész jól elleplezi, hogy a világ egyik legkorszerűbb közvetlen befecskendezéses motorkájával van dolgunk, amely kedves tekintete és kényelme mellett egy és két liter közötti fogyasztással hálálja meg gazdája választását.

10 komment


2011.07.15. 08:19 cargirl

A Smart belép a kétkerekűpiacra?

Sikernek - különösen üzleti sikernek - semmiképpen sem lehet nevezni a Smartot, de az elvitathatatlan tőle, hogy a zöld autózás egyik ikonja, trendi divattárgy és több európai nagyvárosban (Párizs, Róma stb) komoly szimpátiára és népszerűségre tett szert. Nemrégiben elkészült, kisszériás elektromos változata pedig eddig elég jól helytállt az éppen csak kialakuló villanyautózás vegyes mezőnyében.

Mint köztudott, most a Smart - talán a nagyobb testvér, a ForFour korábbi sikertelenségéből tanulva - lefelé nyitott: elektromosrobogó- és villanybringa-koncepcióval állt a világ elé. Mindkettő szimpatikus és merész tervnek tűnik, hiszen az éppencsak kialakuló villanyrobogó-piacon az olcsó kínai dömpinggel és a mostanában érkező, műszakilag a Smartnál előrébb járó BMW, Honda, Yamaha konkurenciájával kell majd megküzdenie. Ezen a piacon tehát valami igazán nagyot kell dobnia a Smartnak, hiszen ott vannak még a Bosch, a Panasonic, a BionX villanymotorjai, és a legkomolyabb bicikligyártók (Cannondail, Centurion, Gazelle, Flyer, Hercules, Gepida, Kettler, KTM, Merida) - nemritkán saját fejlesztési erőforrásokkal harcolnak az egyre igényesebb és tudatosabb villanybringa-vásárlók kegyeiért.

Szóval, ha a Smart a sorozatgyártás szintjén is belép e két piacra, akkor - ellentétben egykor világelső kisautójával - itt komoly, kialakult konkurenciaharcra és minőségi kínálatra kell felkészülnie. Ettől függetlenül csak drukkolhatunk, hogy sikerüljön nekik, hiszen bőven elférne a bővülő villanyrobogó- és pedeleckínálatban egy-egy különleges és - ha lehet ilyet kívánni - a négykerekűinél megbízhatóbb, tartósabb, aranyos kis Smart.

Szólj hozzá!


2011.07.12. 07:51 cargirl

A legtrendibb női kisáruszállítók

Trendi női kisáruszállító: már a felvetés is antagonizmusnak tűnik. Holott, sajnos vagy szerencsére - ezt döntse el mindenki világnézete szerint - ételkiszállítóként, gyorspostáknál, területi képviselőként vagy akár egyszerűen önálló vállalkozóként egyre több hölgy is közlekedik kisáruszállítókkal. Innentől viszont teljes joggal vizsgálható az a szakkérdés, hogy valójában melyik közülük a legtrendibb típus.

Az esetek döntő többségében a kis dobozosokkal közlekedő hölgyek (és urak) persze abszolút nem szólhatnak bele a típus kiválasztásába, hiszen döntőrészt nagy céges flottákról van szó. De egy kisvállalkozás esetén is általában a legdöntőbb kérdések az ár és a fenntartási költségek. A kisáruszállító trendiségfaktora pedig valahol az utolsó szempontok között szerepel(het) - ha ki nem röhögik még a felvetést is.

A jó hír az, hogy - nem reprezentatív - felmérésem szerint a legtrendibb, legcukibb, legaribb kisáruszállítók egyáltalán nem a legdrágábbak közül kerültek ki. Sőt, valószínűleg a három dobogós helyezettem akár az ár, az ár-érték arány és a fenntartási költségek versenyében is a legjobbak között lehetne - pontosabban van is.

A legtrendibb női kisáruszállító valójában nem is kisáruszállító, hanem egy Van(ecske) - a Fiat Panda Van. Annyira bájos, takarékos, praktikus, hogy képes bárkinek az arcára egy kis mosolyt - vagy legalább derűt - varázsolni. Jól dekorálható, magas az üléspozíciója, olcsó és strapabíró.

Az ezüstérmes egy drágább, komolyabb és tökéletes praktikumával együtt is különlegesen formás kis járgány, amelynek már a neve is kifejezi legjobb tulajdonságát: Skoda Praktik. Ez a Roomster áruszállító változata, és éppen nemrégiben esett át egy kis ránceltávolításon, úgyhogy, most még csinibb, mint volt.

A Fiat Fiorino pedig csak azért kapta a bronzérmet, mert két ezüstöt mégsem lehet kiosztani... Igazi kis mindenes: fordulékony, takarékos és szintén nagyon klassz egyedi - vagy éppen egységes, de feltűnő flottaarcot - lehet rajzolni neki. Ugye mondtam! A legtrendibbek majdhogynem a legolcsóbbak, a legtakarékosabbak és a leginkább ár-érték arányosak is. Szóval, ha valakivel ilyeneket akarunk vetetni a munkánkhoz, a világért se érveljünk azzal, hogy milyen kis trendik és aranyosak. Maradjunk a szigorú és száraz tényeknél: fogyasztás, amortizáció, ár-érték arány, fenntartási költség... Úgyis ők győznek majd!

5 komment


2011.07.06. 22:16 cargirl

Láttam élőben a cuki kis Twizyt!

Láttam élőben a cuki kis Renault Twizyt, és ebben nincs is semmi különleges, hiszen kifejezetten és csak ezért mentem ki múlt hét végén a Hungaroringre, ahol szinte elviselhetetlen versenyautózajjal kellett megküzdenem azért, hogy személyesen is találkozhassak ezzel a halk, villanymotoros kis csöppséggel.

Nem tudni, mi okból, de nem az Olaszországban és Franciaországban már kapható szériaváltozatot, hanem a korábbi koncepcióautót hozta el nekünk a Renault - ami, ha lehet, még kedvesebb, bájosabb, viccesebb és aribb. Viszont egy csomó belső részlet és külső, a forgalomban - és általában az életben lényeges - szükséges felszerelés nem található meg rajta. Az elektromos Renault-k egyébként egy külön kis standrészt kaptak, amiből azért arra lehet következtetni, hogy ők - sokakkal ellentétben - azért komolyan gondolják és komolyan is veszik a villanyautózást. Mellesleg a Twizy nemcsak mint villanyautó(cska), de mint trendi stílusteremtő dizájnikon is be fogja írni magát az autótörténet legszebb lapjaira.

Szólj hozzá!


2011.07.04. 07:32 cargirl

Kezelést kap a Twingo

Hamarosan egy tipikus velvetskin-kezelésen esik át a Renault - elődjénél kevésbé sikeres, de ahhoz hasonlóan bájos és praktikus - kisautója, a Twingo. Kis súlycsökkentés, apró arcfeszesítés és fogyasztás-csökkentés, miközben a bájos forma, a kedves tekintet marad. Ha elfogadjuk, hogy a szépség valójában belülről fakad, akkor érdemes megemlíteni, hogy vadonatúj, környezetbarát, 0,9 literes háromhengeres motorral hódít majd a trendi, környezettudatos nők körében.

Mindenképpen megérdemli a kis Twingo ezt a bőr alatt ható, megújító, feszesítő beavatkozást, hiszen erényeihez képest méltatlanul kevés figyelem, ragyogás és siker övezi mostanában. Ráadásul mindenki az elődjéhez hasonlítja, akivel talán valóban nem tudja felvenni a versenyt. Viszont, ha önmagához - és jelenlegi konkurenseihez - mérjük, mindenképpen az egyik legtöbb külső és belső értéket felmutató kis egyéniség.

Az új Twingo relatív sikertelensége sajnos azt bizonyítja: olyan korban élünk, ahol nem elég jónak és aranyosnak lenni, de harsánynak is muszáj... Attól viszont, hogy nem lett bombasiker az új kis Twingo, nem is vált megszokott szereplőjévé az utcaképnek. Vagyis: ebben a megközelítésben feltűnő, egyedi jelenség. Megújuló ökomotorjával pedig különösen megérdemli a belső értékekre is igényes hölgyek figyelmét.

8 komment


2011.06.27. 09:22 cargirl

Hibridet a hibridboltból!

Ma már sokan, sokféle hibridhajtású autót készítenek, de azt talán elfogultság nélkül is leszögezhetjük: a hibridrendszer alapgyártója, alfája és omegája mindig is a Toyota volt és maradt. Nemcsak azért, mert úttörője ennek az - elvben és bizonyos feltételek megléte esetén - környezetbarátabb rendszernek, de mind a mai napig ők rendelkeznek egyedül komoly hibridkínálattal.

Ráadásul úgynevezett "full hibridekkel", amelyeknek előnye, hogy csak villanymotorral is képesek több kilométert megtenni. Ez a képesség - például városi dugókban araszolásnál - igazán sokat tehet a környezetért: például nem pöfékelünk a gyalogosok, a kutyák és a biciklisek orra alá...

Az eddigi legaribb és legsármosabb hibridjük az Auris - vagy nevezhetjük Lexus CT200-nak is, ugyanaz az autó -, amely igazán igényes és valóban takarékos. A Lexus CT200 - amely egyébként egy igazi kis kompakt kategóriás, sportos ékszerdoboz - tartósan képes négy liter alatti fogyasztást produkálni, ráadásul vegyes, országúti és városi használat esetén. Mindezt négy ember számára nyújtott, minden reális igényt kielégítő kényelem mellett....

Ami igazán hiányzott a Toyota hibridkínálatából, az egy kis trendi női autó. Most viszont megérkezett - és hamarosan megvásárolható lesz - az új Yaris, amelynek 2012 elejétől kapható lesz hibridváltozata is. Bemutatták az első hivatalos fotókat is, amelyekről egyértelműen megállapítható: ez az autó minden lesz, csak nem trendi és női. Éppen ellenkezőleg: egy igazán jól eltalált, kifejezetten uniszex, sportos és letisztult formájú kis műremek, amelynek hibridváltozatával - normális, sőt inkább környezettudatos vezetés esetén, akár a három liter körüli fogyasztás is realitássá válik.

Szóval úgy tűnik, a japán hibridspecista ismét előrukkol egy nagyszerű autóval: egy fantasztikus hibriddel. A trendi és női benzines-villany autójukra pedig várunk tovább nagy-nagy türelemmel...

5 komment


2011.06.23. 07:50 cargirl

Meghal a Panda, éljen a Panda

Mindenekelőtt határozottan leszögezném: érthetetlen és felfoghatatlan, miért kell egy olyan bájos, kedves, praktikus kisautót, mint a jelenlegi Fiat Panda, lecserélni. Az ugyanis a legkevésbé sem indok, hogy a Fiatnál készült egy zseniális új kis motor, a Twin Air, hiszen azt nyugodtan bele lehetne tenni a jelenlegi karosszériába is.

Ráadásul a Panda üzletileg is mind a mai napig rendkívül sikeres: Olaszországban folyamatosan, minden hónapban a Puntóval küzd a legnagyobb darabszámban eladott autó megtisztelő címéért. De közel tízéves pályafutás után a legkeményebb német piacon is gyakran szerepel az első húsz között a toplistán. Sőt, a magyarországi, minire zsugorodott, egyszerre sznob és árérzékeny piacon is mindmáig megállja a helyét.

Szóval, azon kívül, hogy a jelenlegi, betegesen konzumidióta világ megköveteli, hogy állandóan - és a leggyakrabban tök feleslegesen - újabb és újabb dízájnnal érkezzenek az autók, semmiféle racionális, emocionális, esztétikai indoka nincsen a jelenlegi Panda leváltásának.

De ez a poszt nem a jelenlegi Panda nagyszerűségéről szólna, hanem azokról az exkluzív hírekről, amelyeket Magyarországon elsőként itt olvashatnak az újról. A 2011 végén érkező új Panda 3 méter 60 centi hosszú lesz és - mint a képeken látható - egy kicsivel kerekdedebb a jelenleginél. Érdekes, és a Fiat csoportnál egyre gyakrabban - először az Alfánál, nemrégiben pedig az új Lancia Y-nál - alkalmazott megoldás a rejtett hátsó ajtónyitó, az új kis Pandán is megjelenik.

Természetesen elérhető lesz a nemrégiben Év motorjává választott Twin Airrel, méghozzá nem csak a turbós, de az igazán zöld és takarékos, 65 lóerős szívó változattal is.

Mindentől függetlenül valószínűleg az új Pandát is szeretni fogjuk, ugyanúgy, mint a jelenlegit, vagy az elsőt és talán legzseniálisabbat. Az idei év azonban még a mostani Pandáé, és az sem kizárt, hogy egy rövid ideig még párhuzamosan is árulják majd a kettőt. Sőt, valószínűleg a szintén nagyon édes kisáruszállító változat, a Panda Van még akár évekig velünk maradhat, büszkén hirdetve az autóipar legbájosabb hagyományait.

3 komment


2011.06.18. 07:10 cargirl

Lupo, másodszor

Igazán édi és trendi kisautó kerül a piacra - állítólag - már idén ősztől. Volkswagen Lupónak hívják, és nem téved az, akinek e név ismerősen cseng, hiszen ő már a második kis cuki lesz e név alatt. Elődje szintén igen bájos - és sikertelen volt. Talán magas ára és az lehetett az oka, hogy akkoriban sajnos még nem tulajdonítottak elég jelentőséget annak, ha egy autó beéri akár kevesebb mint négy liter benzinnel is.

Az előző Lupo magyarországi kudarcához talán hozzátett még egy lapáttal a forgalmazó Porsche Hungaria környezetvédelem iránt tanúsított teljes affinitáshiánya is: a kis Lupót úgy reklámozták, hogy "háromliteres autó". Ezzel igen alacsony fogyasztására akartak volna célozni - de nem sikerült. A "háromliteres autó" a magyar szlengben ugyanis inkább egy dögös V6-ost, mint egy cuki 1,2-es TDI-t takar.

Sebaj, ez már csak történelem... Most itt az új kisfarkas: kedves, bájos, praktikus és - állítólag - 9000 eurótól indul majd az alapár, ami esélyt ad arra, hogy a szépet, a bájosat és a környezetet kímélőt kedvelő földi halandók gazdáivá válhassanak majd a kis Lupónak. Inyenceknek és jómóduaknak pedig nem sokkal később érkezik az elektromos változat.

38 komment


2011.06.15. 21:53 cargirl

Tágas minilimuzin, ökomotorral

Az első olasz tesztek szerint az új kis Lancia az 1,3-as multijet dízelmotorral jobban fogyaszt, mint a Fiat 500. Meglepő és talán igaz, de valójában nem is ez a lényeg, hiszen az Y egészen más közönséget céloz, mint az egykori kis kultuszautó zseniális reinkarnációja. A Lancia Y azoknak való, akik szeretnének egy igazi kis luxuslimuzint miniben, ökomotorral. Elsősorban hölgyeknek, de akár finoman elegáns úriembereknek is.

Az olaszok mindig is nagyok voltak a hátsó ajtó elegáns elrejtésében, de olyan ügyesen és sármosan, mint az új kis Y-nál, még soha nem tudták láthatatlanná tenni. Olyannyira, hogy a marketingeseiknek célszerű lesz a leendő vásárlókban tudatosítani, hogy ennek az autónak bizony négy, azaz 4 ajtaja van - csak ebből kettő láthatatlan.

Ami viszont jól látható: méltó utódja lett első két generációjának a most született Y. Ráadásul, ami igazán szenzációs: megvásárolható lesz a kéthengeres twin air motorkával is, ami jól hangolva tökéletes választás lehet a sármos elegancia és a környezetvédelem híveinek.

2 komment


2011.06.13. 21:18 cargirl

Trendi férfi, trendi autóval

A trendi férfi: Marco Filippeschi Pisa polgármestere. Trendi - szerintem női, de akár unisex - autója pedig a Smart Electric Drive, amely egyúttal Pisa városának hivatalos szolgálati járműve, és egy ilyennel közlekedik maga a polgármester is. Erről személyesen is meggyőződhettem, amikor leparkolt az Arno-parti gyönyörű városházi épület elé. Az egykori tengeri köztársaság jelenleg az egyik legfontosabb olaszországi kísérleti terepe a városi elektromos autózásnak, és Marco - mivel jó fejnek tűnik, talán nem haragszik, ha így letegezem - minden lehetséges fórumon népszerűsíti is a villanyautózást.

A szimpatikus - és a trendi - az egészben leginkább az, hogy egy benzinesként (és dízelként) is takarékos valódi kis ökoautóval próbálják rávezetni az embereket arra, hogy vessenek véget a végletes túlmotorizáltságnak; nem pedig kihasználva a környezetvédelem konjuktúráját, bepakolná magát egy hibrid Lexusba, mondván, hogy lám, én mekkora környezetvédő vagyok.

Miről jutott eszembe pont ez a Lexus-példa? Arról, hogy itthon az előző környezetvédelmi miniszter éppen egy ilyet szerzett be huszonvalahánymillióért, mert nem tűrhette tovább, hogy egy környezetpusztító Audi A8-assal szállítgatják. Hát igen, Mario Filippeschi trendi, Szabó Imre gagyi....

11 komment


2011.06.07. 09:34 cargirl

Trendi női motor: Twinair

Ritka eset, hogy nem - vagy nemcsak - egy autó, hanem annak motorja minősül trendinek, nőinek - ráadásul ökónak. Egyáltalán, már az is különleges eset, hogy ennyire szem előtt van és közbeszéd tárgya egy autómotor. Amelynek valójában az egyetlen feladata éppen az: észrevétlenül, takarékosan és lehetőleg sokáig meghajtani egy autót.

Ha végignézünk a női(es) és trendi kis kultuszautók történetén, még a régi Citroen Kacsa - egyébként különleges - kis boxermotorja sem volt téma a kortársak körében. A Fiat mostani kis kéthengerese, a TwinAir - többek között - ebben is különleges: nemcsak kicsi, takarékos és környezetbarát, de kezd egyfajta önálló branddé alakulva trendivé avanzsálni.

Ehhez persze nagyban hozzájárult, hogy olyan kisautót hajthat, mint a Fiat 500, amely az utóbbi évtizedek egyik legkedvesebb sikertörténete. Viszont, úgy tűnik, a TwinAir tovább hódít: megkapja az új Lancia Y, sőt - sokak megrökönyödésére - még az Alfa Romeo Mito is. Mi tagadás, valóban polgárpukkasztás lesz a javából egy nyolcszázegynéhány köbcentis kis motorral meghajtani az Alfát, de nyilván a három erőfokozat közül a legmagasabbra hangolt változat kerül bele, amivel az égegyadta világon semmi probléma nem lesz.

De a TwinAir igazi hódítását talán még nem is ezek az autók jelentik majd. Ugyanis legtakarékosabb, turbó nélküli, igazán ökó változata állítólag év végén, az új Pandában debütál. Amelynek sikere - első és mostani második generációjának 30 éves története után - szinte garantált. Ha így lesz, a sok Év autója-díj mellé a Fiat a TwinAirrel bezsebelheti a világ legismertebb - és legtrendibb női - motorjának képzeletbeli elismerését is.

1 komment


2011.03.29. 15:07 cargirl

A legkisebb királyfi harcba száll

Elnézve ezt a cuki kis egyterűt, a b-oszlop nélküli új Ford B-Max-ot, azon kezdtem el gondolkodni: eddig minek csúfitották felesleges b-oszloppal az autókat... A szintén jól sikerült Fiesta alapjaira épült egyterűnek persze korántsem a b-oszloptól való mentességében rejlik a nagyszerűsége. Sokkal inkább abban, hogy kényegében egy Fiesta nagyságrendű kisautóból tudtak elegáns és praktikus egyterűt varázsolni, bebizonyítva, hogy tényleg nem mindig és mindenhol a méret a lényeg.

Pontosabban a méret itt is lényeg, mégpedig a kicsi méret, akarom mondani, kicsi hengerűrtartalom. A B-Max-ba ugyanis bekerül a Ford új ezres, háromhengeres benzines kis ökomotorja, amivel akár négy liter alá lehet majd vinni a kiscsaládi egyterű fogyasztását. Azt viszont már látatlanban és kipróbálatlanul előre lehet bocsátani: öko - és tartós - csak akkor lesz ez a kis motor, ha megtanulunk hozzá egy kicsit környezetkímélőbben vezetni. Mert ha nem, és ennek is "kinyomjuk a szemét", garantáltan sokat fog fogyasztani és hamar tönkremegy - igaz, mindez vonatkozik nagyobb társaira is.

A B-Max, a Ford igen impozáns egyterű kínálatának (C-Max, S-Max, Galaxy) legkisebbje, könnyen megkaphatja azt a szerepet, mint a népmesékben a legkisebb királyfi: ő lehet a legszebb, a legokosabb és a legsikeresebb. Ehhez azonban - a népmesebeli királyfiakhoz hasonlóan - néhány próbát bizonyosan ki kell állnia. Csak itt nem egy gyönyörűszép királykisasszony, hanem az egyre igényesebb, finnyásabb és környezettudatosabb vásárlók kegyeit kell elnyernie, takarékossága és ötletessége mellett jó árral, szép színekkel és megbízhatósággal. Ha sikerrel jár, elnyerheti a trónt: például az Év autója díjat...

6 komment


2011.03.25. 16:37 cargirl

A kicsi Kacsa újra támad

Ígéretes és hitelesnek tűnő pletykák terjednek a Citroen C Cactusról. Az évekkel ezelőtt bemutatott tanulmányautóról sokáig nem sok hír érkezett, most viszont, úgy tűnik, eldöntötték a franciák: feltámasztják vele eddigi legismertebb és legbájosabb legendájukat, a 2CV-t, vagyis a Kacsát.

Pontosabban, nem egészen bizonyos, hogy magát a Kacsát, hiszen terjeng egy C2-nek titulált másik Kacsa-parafrázis is az interneten, amely szintén aranyos, kifejezetten kiskacsásan púpos. Szóval, könnyen lehet, hogy a C-Cactus nem a hivatalos Kacsa-utód lesz, de úgy hírlik, a 2CV erényeit - melyek számosak voltak - örökölni fogja. Egyszerűség, takarékosság, báj, sárm, kedvesség, sokoldalúság, olcsóság...

Valójában pofonegyszerű a képlet, mégse nagyon találunk mindezeknek a kritériumoknak egyszerre megfelelő autót jelenleg a piacon. Nyilván kéthengeres kis boxermotort, amilyenje az eredeti Kacsának volt, nem készítenek hozzá - annyira azért nem őrzik majd a Kacsa emlékét. De - állítólag - szó van arról, hogy a Fiat zseniális kis kéthengeres Twin Airjét, vagy valami ahhoz hasonló minimál- és ökomotort kapja meg majd az új kiskacsa.

Amely, ha a C-Cactusból lesz, sem rút, sem igazán kicsi nem lesz. Ráadásul elősegítheti a Citroen visszatérését abba a pontosan körülhatárolhatatlan emocionális szegmensbe, ami miatt generációk zárták szívükbe a legendás francia autógyárat.

Szólj hozzá!