Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • Imora Mok: Csillogást szeretnél az autódra, valamit, ami extravagáns, csajos és vidám. Különlegességet, feltű... (2012.05.15. 20:17) Merj bájos lenni!
  • gatto nero: @Démonmac1: Diktátoroknak mit számít-:) (2011.09.19. 11:56) Kadhafi is ezt szereti
  • gatto nero: @Chingachgook: Mitől vagy ennyire feszült-:)? Nem akarlak még jobban felidegesíteni, de van éssze... (2011.09.13. 16:35) Ésszerű luxus mindennapokra
  • vancello: Számomra a "trendi" szó is erősen visszataszító. A Lancia meg rendesen elbaltázta ezt a szlogent. (2011.09.04. 17:04) Jog a baromsághoz
  • nagyfeszültség: Azért én örülnék, ha Pisa polgármesteréhez hasonlóan Tarlós István is ilyennel járna. Akár a két,... (2011.08.30. 14:10) Smartok egymás között

Linkblog

2010.02.04. 06:41 cargirl

Harmincéves a Pandamaci

 

1980 februárja: a Fiat hivatalosan is bemutatja új, kompakt autóját, a Pandát. Nevét megdöbbentő és formabontó módon egy nagyon aranyos állatkáról kapta. Az olasz autógyár szakítani akart a klasszikus, hátsómotoros városi autóival (500 és 126), és az európai autósok változóban lévő igényeit akarta kiszolgálni. 

Az elmúlt időszakban tömegessé vált a motorizáció, és az olajválságot követő sötét évek után kijött egy kis autó, ami gyakorlati, gazdasági előnyeivel, de főleg kihasználhatóságával mint második autó is remekelni képes. Könnyedén követi a lüktető nagyváros forgatagát, de egyszerűen legyőzi a városon kívüli utakat is. Említsük meg a tervező nevét: Giorgetto Giugiaro.

Nagyszerű újítások tömkelegét találtuk az autón kívül-belül. A karosszérián körbefutó műanyag szpojler megkönnyíti a parkolás nehézségeit (ismerjük a hölgyek parkolási stílusát). Szokatlan magassága meglepő: olyan, mintha egy helyes kis dobozba zárnánk az utasokat.

Belseje spártai, a műszerfalon minden szükséges, alapvető kijelző megtalálható, de semmi több. Az igazi nagyszerűsége az egyszerűsége. Újdonság volt akkor az ajtókon található rekesz, melyben újságokat, könyveket, térképeket tárolhatunk. Igazán csinos, használható kisautó volt ez a Panda, és még most is az.

Az 1980-as februári megjelenéskor pár biztató hét után jogos volt a remény, hogy sikeres lesz a Fiat új orrmotorosa. Ez be is igazolódott, olyannyira, hogy ebben a hónapban ünnepli a harmincadik születésnapját. Akkori erényeit megőrizte az új Panda is.

Kedves Panda! Annyira kevés báj maradt a mai autóiparban, hogy szinte nélkülözhetetlenné váltál. Sok boldogságot, és még hosszú életet kívánunk!

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://trendinoiautok.blog.hu/api/trackback/id/tr811718272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dekás dezső 2010.02.04. 09:55:50

Ez az az autó, amiben a rettenetes 90-es tempó elérése komoly merészséget feltételez. De tényleg a 110 olyan, mintha 250-nel repesztene az ember, egyszerűen félelmetes a sebességérzet ebben a kis szörnyben - főleg a hatalmas csatazajnak, a bizonytalan futóműnek és a gyenge fékeknek és a zéró ütközésvédelemnek köszönhetően. 3 évig nyüstöltem egy ezres 45 lovas példányt, amit talán a legjobban imádtam az összes autóm közül - minden hibája ellenére. Egyszerűen nem lehet nem szeretni;)

Plumper 2010.02.04. 10:11:27

30 évesen MILF? még várni kell arra pár évet. 35 éves korig kb.

Snowmass 2010.02.04. 10:17:11

még nem MILF, de már érett klasszis

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.02.04. 10:25:56

Nem is értem, miért mondjátok, ez általános autó. a női autó az az unokaöccs: az Autobianchi / Lancia Y10 Vörös alkantara ülések...!

Plumper 2010.02.04. 10:38:46

a legújabb juppicsaj / eltartott pics@ autó az új FIAT 500-as bézs színben, legalábbis Pannóniában.
ha lenne is rá lóvém, emiatt elgondolkodnék rajta, hogy vegyek-e feketében.:-P

Hang Ember 2010.02.04. 10:56:10

hehe, én úgy hat-nyolc évig nyüstöltem egy Panda 34-est, fekete-szürke festése volt, olyan meleg volt benne nyáron, mint a pokolban. Ebben is egy ezres moci "dohogott" négy sebességes váltóval. Akkoriban az építőiparban dolgoztam, és megesett az, hogy öt személlyel, szerszámosládákkal megpakolva jártunk a hármason, a kicsi kocsi bírta az iramot. Egyfajta nosztalgiával emlékszem vissza rá.
Huszonegy éves, volt amikor lecseréltük, mert sajnos a fenntartására, karbantartásokra, javításokra egyre többet kellett költeni...