Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • Imora Mok: Csillogást szeretnél az autódra, valamit, ami extravagáns, csajos és vidám. Különlegességet, feltű... (2012.05.15. 20:17) Merj bájos lenni!
  • gatto nero: @Démonmac1: Diktátoroknak mit számít-:) (2011.09.19. 11:56) Kadhafi is ezt szereti
  • gatto nero: @Chingachgook: Mitől vagy ennyire feszült-:)? Nem akarlak még jobban felidegesíteni, de van éssze... (2011.09.13. 16:35) Ésszerű luxus mindennapokra
  • vancello: Számomra a "trendi" szó is erősen visszataszító. A Lancia meg rendesen elbaltázta ezt a szlogent. (2011.09.04. 17:04) Jog a baromsághoz
  • nagyfeszültség: Azért én örülnék, ha Pisa polgármesteréhez hasonlóan Tarlós István is ilyennel járna. Akár a két,... (2011.08.30. 14:10) Smartok egymás között

Linkblog

2010.04.18. 09:08 cargirl

Ford Ka, a nagyontrendi

Szokták mondani, hogy az első kiadás mindig a legjobb és a felülmúlhatatlan. Az új Ford Ka viszont éppen azzal a szándékkal érkezett, hogy megerősítse és túl is szárnyalja az első sorozat sikerét, ami már nyomot hagyott maga után.

Az 1996-ban bemutatott kisautónak gyorsan sikerült meghódítania a nemzetközi piacot és rengeteg zsűrit az autóiparban. Az Európai Autóipari Formatervezési Díjat, a "New Edge Design"-t 1997-ben, 1996-ban Olaszországban a "Beautiful Automobile"-t, szintén ebben az évben Németországban "Arany Kormánykerék" jutott neki, 1997-ben pedig a városi autó kategóriában az "1997 autója" címet nyerte el.

Spanyolországban 1996-ban "Az év terméke", majd a következő évben az "Automóvil Spanyolország" kitüntetettje lett. Az Egyesült Királyság is elismerte rögtön, ahogy kigördült a gyártószalagról, két ízben is: "kedvenc autó" és "Car of the Year 1996 Autocar, UK". A fentiek alapján nem egyszerű az elvárás az új generációval szemben.

12 évvel később a dizájnon és a technikai korszerűségen túl az egész autóipar a kisebb autókra és az energiahatékonyságra koncentrál. A második generációs Ka sokkal kevésbé forradalmi formailag, mint elődje, de külsőleg nagyon pezsgő, fiatalos és mindenekelőtt következetes az úgynevezett kinetikus dizájnban, amit a Fordtól megszoktunk. Szupermini kinetikus, ugyanis 362/189 (165! tükrök nélkül) /150 a mérete, de belseje mégis nagyon tágas.

Az arculatát mosolygósra tervezték, a hűtőrács-fényszórók-boltív együttessel és a merész színek sorával: szilárd metál, valamint fém- és két gyöngyházfényű árnyalat, fehér gyöngy és érzéki rózsaszín - egy borongósabb napot is feldob, ha a tulajdonos ránéz kedvencére.

Az autó kicsi, de tágas. A Ford mérnökei keményen dolgoztak, hogy egy olyan autót hozzanak létre, ami kompakt méretű, alapvető rendeltetése a városi közlekedés, emellett pedig fontos kritériumok a komfort, a kényelem és a gazdaságosság. Ez utóbbit támasztja alá, hogy ebbe a pici autóba 224 literes csomagtartót terveztek, ami a hátsó ülések előrehajtásával 700 literesre bővíthető.

A Ford Ka fő célcsoportja a fiataloké, kiknek életmódjuk alapvető részét képezi a mobiltelefon és a zene. Ezért az új Ka fel van szerelve mindennel, ami a kapcsolatokat és a szórakozást jelenti: Bluetooth, USB és Aux-in. A kinetic dizájn fontos elemei megtalálhatóak a műszerfalon, nagyon modern formákkal, merész kontrasztokkal és kifejező színekkel.

Nyilván a Ford a mienknél nívósabb babérokra is tör, de a Trendi női autók blogon nálunk elnyerte a kisautóval a "Nagyon trendi" címet.

18 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://trendinoiautok.blog.hu/api/trackback/id/tr831928645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.04.18. 22:05:11

Az a baj, hogy ez az autó már akkor született, amikor nem nagyon mernek eredeti járgányokat alkotni a designerek. Míg az előd egy meghökkentő vonalvezetésű kisautó volt (én hallottam olyat, h amikor már a szériapéldányt bemutatták egy autókiállításon, nem hitték el az emberek, h nem prototípust látnak) addig ez már egy az egyben beleolvad az aktuális katyvaszba és hunyorítva nem is sokkal különbözik az új Fiestától. Ez van, amúgy remélem ezüstbe nem lehet majd kapni csak vidám színekben, mert ha más nem, hát mosolyt hozzanak az utcára! 8-)))

Bikfenc 2010.04.18. 22:21:45

Bocs, de nem értem kristálytisztán:
itt a Ford Ka -ról van szó?
" Nagyontrendi Ford Ka" ????
Az 1996-ban bemutatott az volt..
de ez....????
Sajnos a designerek beszürkítették a viágrtendbe, de nagyon!
Innentől tök mindegy, hogy corsa, ford ka, twingo, vagy egyéb eurokonform kisautó. Itt már csak az ár számít.

Bikfenc 2010.04.18. 22:36:01

Lehet hogy rosszat szóltam?
Ez a Ford hivatalos blogja???
BOCS!
Nem akartam belerondítani a marketing akcióba!

Yoss 2010.04.18. 23:04:19

Szerintem az eredeti is egy fostalicska volt. Bele lehet persze magyarázni a stílust, de akkor is egy ronda okádék volt. Egy forintot sem adtam volna érte, pedig Ford fan vagyok. Szeretem a márkát mert sok autóját hajtottam elég sokat és nem okozott csalódást.
De a Ka...pénzért sem ültem volna bele..fuj..

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.04.18. 23:18:18

Kipufogócsövét kúrnám, annyira sekszi!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.04.18. 23:43:48

Ez az új Ka? És nagyon trendi?
Első látásra nem tudtam eldönteni, ez most egy új mini Kia, Hyundai vagy Daewoo...
Teljesen jellegtelen. Elég szomorú, ha ez a trend.
Az első Ka, na az tényleg újszerű volt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.18. 23:55:41

Szerintem a KA az nem csajos volt, hanem buzis.
Két pasi tervezte, miközben a kandallójukra gondoltak, meg az órájukra. Ott a párkányon.
Ezért került a műszerfalon egy búbba az óra.
Szóval trendi volt, mint a gaypride.
És ez is szopni jön. Ahogy elnézem az arckifejezését.

FeroxX 2010.04.19. 00:45:35

szerintem is teljesen jellegtelen klisé halom ez a KA a régi KA-hoz képest.. szal ez a blog post egy fail nagyjából..

ftxpmj 2010.04.19. 00:45:44

Mondjuk azt illet volna megemlíteni, hogy a Fiat 500 alapjaira épül, sőt a Fiat lengyelországi gyárában, tehát inkább a Fiat mérnökei hozták létre, egyedül a külső a Ford érdeme, azt meg vessük össze a Fiat 500-zal...

ftxpmj 2010.04.19. 01:32:37

Ja, hogy hölgy írja a blogot, akkor megbocsátható, hogy nincsenek technikai adatok, amúgy jópofa blog. :)

Spiritmonger 2010.04.19. 02:16:22

ez egy szarcsimbók, nem autó

trendi női autó az usaban a volvo xc90, meg a jeep grand cherokee. azok tényleg trendik, nem olyan kis semmire se jó gyöszök, mint ez

magyar-magyar szótár 2010.04.19. 03:43:24

A Ford Ka Mk I. , az első verzió a Fiesta padlójára épülő azzal lényegi részeiben ( Magyarországon pl láncos egyhármas motor.. tehát a korabeli Mazda 121-gyel is )megegyező autó UNISEX diákautó volt. Lényeges az a tulajdonsága,hogy 2 m magas mackótermetű, akár vízilabdázó is kényelmesen elfér a púpos tetje és a pompás ülés-kormány pozíció miatt. Hogy nőiaztó? - eseteg abban, hogy parkolási koccok esetére ("Tegnap ez a [150 éves ] fa még fél méterrel arréb volt!") három részből, Nyugaton külön is megvásárolható elemekből van a lökhárítója. Persze a Biztosítási Csalások Országában csakis egyben lehet[ett] megvásárolni.
Mégh egy: csak a picsamagazinok és a fallokraták szerint vannak különös nőitulajdonságok autóvezetésben, amúgy a nőknek ugyanannyi keze-feje s lába van, mint a férfiaknak és ha nem 11ó11 perc állásban mellrevett krománnyal akarnak vezetni, hogy kanyarodáskor kikukucskálhassanak az autó orrára (amit a Ka-ból csak a 2 m magas pasi láthatna...) akkor a csipejük nem tolódik hátra és a hooooosszúúúú lábacskáikkal (amik különben rövidebbek) is elérik jól a pedálokat.

Szóval színben, esetleg néhány dizájnelemben lehet nőkre markecolni autót, egyébként nőiautó az A8-as is nagyon (olyannak, aki tud parkolni is és nem tündibündiségére akart pozitívdiszkriminalicce jogsit) Nőiautó a Phaeton is, de mennyire. Sokkal jobban be lehet állítani a kormányt és az ülést ( 4 ill 8-12 irányban állítható) És a tükör parkoláskor automaticce "lenéz" a padkához. Vagy kamerás-monitoros.

Trex59 2010.04.19. 07:00:46

Az AUTÓ 5m hosszú és 2m széles.
Ez csak helyváltoztatásra alkalmas tárgy!

nevetőharmadik 2010.04.19. 07:01:52

Miért van az az érzésem, hogy a kommentelők férfiak?

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2010.04.19. 08:22:20

@nevetőharmadik: ellensúlyozandó a statisztikádat: Ha ez az autó egy férfi lenne, rá se néznék, észre se venném.

12-egy tucat. Valamint ehez hasonló sablon fikázásokat érdelem ez a sablon autó.

zip 2010.04.19. 09:17:15

a régi ford KA az sokkal bátrabb volt, ez egy jellegtelen kis izé. épp a napokban gondolkodtam el ezen.

egyébként a 10-15 évvel megjelenő tipusoknak sokkal merészebb és 9tletesebb formavilága van, mint a napjaink autóinak. nem tudom mire vélni ezt a fantáziátlanságot.

én egyébként nő vagyok :)

Röfi 2010.04.19. 09:21:04

az eredeti ocsmány volt, ez már néz ki valahogy.