Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • Imora Mok: Csillogást szeretnél az autódra, valamit, ami extravagáns, csajos és vidám. Különlegességet, feltű... (2012.05.15. 20:17) Merj bájos lenni!
  • gatto nero: @Démonmac1: Diktátoroknak mit számít-:) (2011.09.19. 11:56) Kadhafi is ezt szereti
  • gatto nero: @Chingachgook: Mitől vagy ennyire feszült-:)? Nem akarlak még jobban felidegesíteni, de van éssze... (2011.09.13. 16:35) Ésszerű luxus mindennapokra
  • vancello: Számomra a "trendi" szó is erősen visszataszító. A Lancia meg rendesen elbaltázta ezt a szlogent. (2011.09.04. 17:04) Jog a baromsághoz
  • nagyfeszültség: Azért én örülnék, ha Pisa polgármesteréhez hasonlóan Tarlós István is ilyennel járna. Akár a két,... (2011.08.30. 14:10) Smartok egymás között

Linkblog

2010.04.22. 14:27 cargirl

Amerikában már a hibrid a nyerő

Amerikai autósok véleményét gyűjtötte össze egy felmérésben a GM, a kutatást támogatta az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma, tekintettel arra, hogy az amerikai autók kapacitását 88%-ban nem használják ki. Feltették például a kérdést, hogy vajon szükséges-e nőknek "vontatóhajóval" járni munkába...

Tízből nyolc amerikai (79%) mondta azt, hogy a következő autójának kiválasztásánál komolyan fontolóra veszik az esztétikán túl a fogyasztást is, sokan közülük a hibrid autók mellett döntenek. Az autóvásárlási szokásokban nem csak az egyre inkább környezettudatos szemlélet a fő szempont, hanem az olaj árának drasztikus növekedése is.

A megkérdezettek 34%-a kijelentette, hogy ha az olaj ára meghaladja a 4 dollár/gallont, biztos, hogy hibridre cseréli az autóját. Ha pedig az amerikai pénztárca nem engedheti meg a magasabb jövedelem és az alacsonyabb benzinár mellett a nagyobb fogyasztást, akkor itthon is fontolóra kell venni az egyébként is sokszor visszatetsző autóvásárlási szokásokat, például amikor egy törékeny hölgy beül egy tankerbe. Szerencsére elég sok autógyár felismerte időben a hibrid autók előnyét. Lássunk egy gyors összeállítást:

 

 típusfogyasztás ár kapható
2010-prius-side-small.jpgToyota Prius50 MPGSedan$22,400 
09-civic-hybrid-small.jpgHonda Civic Hybrid42 MPGSedan$22,600Now
 
 
new-insight-small.jpgHonda Insight41 MPGSedan$19,800Now
2010-Ford-Fusion-Hybrid-sma.jpgFord Fusion Hybrid39 MPGSedan$27,300Now
mercury-milan-small.jpgMercury Milan Hybrid39 MPGSedan$27,500Now
nissan-alt-hyb-94.jpgNissan Altima Hybrid34 MPGSedan$26,800Now
HS-250h-small.jpgLexus HS 250h34 MPGSedan$34,200Now
camry-hyb-94.jpgToyota Camry Hybrid33 MPGSedan$26,400Now
2009-escape-hybrid-small.jpgFord Escape Hybrid32 MPGSUV$29,300Now
mariner-94.jpgMercury Mariner Hybrid32 MPGSUV$29,800Now
mazda-tribute-small.jpgMazda Tribute Hybrid32 MPGSUV$29,900Now
lexus-rx-450h-small2.jpgLexus RX 450h28 MPGSUV$41,700Now
highlander-94.jpgToyota Highlander Hybrid26 MPGSUV$33,700Now
rx-94.jpgLexus RX 400h25 MPGSUV$42,000Now
lexus-gs450h-94.jpgLexus GS 450h23 MPGSedan$54,900Now
ml450-small.jpgMercedes ML 450 Hybrid22 MPGSUVn/aNow
s400-hybrid-small.jpgMercedes S400 BlueHybrid22 MPGSedan$89,000Now
tahoe-94.jpgChevrolet Tahoe Hybrid21 MPGSUV$50,500Now
silverado-94.jpgChevrolet Silverado Hybrid21 MPGPickup$39,000Now
lexus-ls-600h-94.jpgLexus LS 600h L21 MPGSedan$104,000Now
sierra-small.jpgGMC Sierra Hybrid21 MPGPickup$39,400Now
yukon-small.jpgGMC Yukon Hybrid21 MPGSUV$50,500Now
escalade-hybrid-small.jpgCadillac Escalade Hybrid20 MPGSUV$70,000Now
x6-94.jpgBMW X6 Hybrid18 MPGSUV$90,000Now
sonata-hybrid-94.jpgHyundai Sonata Hybrid38 MPGSedann/a2010
honda-crz-small.jpgHonda CR-Z Hybrid37 MPGCoupen/a2010
accent-94.jpgHyundai Accent Hybridn/aSedann/a2010
cayenne-94.jpgPorsche Cayenne S Hybridn/aSUVn/a2010
fit-09-94.jpgHonda Fit Hybridn/aSedann/a2010
vw-touareg-94.jpgVolkswagen Touareg Hybridn/aSUV 2010
bmw-hybrid-7-small.jpgBMW ActiveHybrid 7n/aSedan$103,0002010
m35-hybrid-small.jpgInfiniti M35 Hybridn/aSedann/a2011
lexus-ct200h-44.jpgLexus CT 200hn/aSedann/a2011
refelx-94.jpgFord Reflexn/aCoupen/aConcept
meta-one-94.jpgMercury Meta Onen/aVann/aConcept
volta-94.jpgToyota Voltan/aCoupen/aConcept
sienna-94.jpgToyota Sienna Hybridn/aVann/aConcept
hybrid-x-94.jpgToyota Hybrid Xn/aSedann/aConcept
saab-bio-94.jpgSaab BioPower Hybridn/aSedann/aConcept
3cc-94.jpgVolvo 3CCCn/aCoupen/aConcept
a-bat-small.jpgToyota A-BAT Concept Hybrid Pickup Truckn/aPickupn/aConcept
q7-small2.jpgAudi Q7 Hybridn/aSUVn/aConcept
up-small.jpgVolkswagen upn/aCoupen/aConcept
grand-caravan-small.jpgDodge Grand Caravan Hybridn/aVann/aConcept
saturn-vue-two-mode-94.jpgSaturn Vue Green Line Two-Mode

 

30 MPGSUV$33,000Discntd.
aspen-small.jpgChrysler Aspen Hybrid

 

19 MPGSUV$44,700Discntd.
dodge_durango-small.jpgDodge Durango Hybrid

 

19 MPGSUV$44,500 
accord-94.jpgHonda Accord Hybrid

 

    
2008-dodge-ram-small.jpgDodge Ram Hybrid

 

    

 

Japánban az elmúlt években hatszorosára nőt a hibrid autók eladása. Érdemes tehát megfontolni, mert magasabb ugyan a vételáruk, de hosszú távon kifizetődik, főleg, hogy ma még nem látni a benzináremelés végét.

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://trendinoiautok.blog.hu/api/trackback/id/tr901928684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pakesz (törölt) 2010.04.22. 19:47:08

a hibridauto ahogy meg van csinalva az egy dinoszaurusz, kihalasra van itelve

Veszett Hörcsög 2010.04.22. 20:02:49

Nem olajár, benzinár. Hamár homár. Miért lenne olaj? Nem vegyestüzelésű kazánokról van szó...

sanyix 2010.04.22. 20:17:38

hát ha ezeket az mpg-s értékeket nézem, ha jól értem az a 100-on 6 l körüli fogyasztás, az elég gáz... ennyit még egy tisztán benzines kisautó is tud, jóval olcsóbbért...

sanyix 2010.04.22. 20:35:44

ja látom is, ezek normál autók normális meghajtással, csak annyi különbséggek hogy a főtengelyre egy villanymotort is rákötöttek... ez így tényleg semmi.

Úgy lenne értelme hogy mindegyik kerékben 1-1 elektromos motor, és az hajtja, belső égésű motor max a generátort, így sebességváltó, kuplung, meghajtótengelyek kimaradnak, magyarul a kocsi legbonyolultabbb, és gyakran tönkremenő részei.
Pont úgy ahogy a dízel elektromos vonatoknál van.
Kocsiknál rövid távra kondenzátorokba pufferelni az áramot, hosszú távra akksikba.
(pl fékez az autó, akkor a kondenzátorokba tölt, így zöldnél induláskor ki is szívja, ellenben ha leállítják az autót, áttölti az akksikba, mert ugye akkor nem használják fel egy ideig, és kíméli a korlátolt élettartamú akksikat, csak akkor használja ha kell.)

popsy · http://www.ejatekok.hu 2010.04.22. 20:49:02

Mekkora asszony van a kocsi mellett :)

mobilház 2010.04.22. 20:56:31

@sanyix: Na igen a tisztán elektromos autókról egy szó sem esik. Vannak már induló próbálkozások európában is amit a GM 2001-ben már be is fejezett...

Bartoki 2010.04.22. 21:02:42

Furcsa dolog ez... Nálunk mindig is 5-6 dollár/gallon volt a benzin, aztán mégsem látom a sok hibridet... Igaz, a dízelek nagyrészt ezért terjednek.

Ha annyira akarnának, az amcsik már most is vehetnének 30-40 mpg hagyományos autókat. :)