Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • Imora Mok: Csillogást szeretnél az autódra, valamit, ami extravagáns, csajos és vidám. Különlegességet, feltű... (2012.05.15. 20:17) Merj bájos lenni!
  • gatto nero: @Démonmac1: Diktátoroknak mit számít-:) (2011.09.19. 11:56) Kadhafi is ezt szereti
  • gatto nero: @Chingachgook: Mitől vagy ennyire feszült-:)? Nem akarlak még jobban felidegesíteni, de van éssze... (2011.09.13. 16:35) Ésszerű luxus mindennapokra
  • vancello: Számomra a "trendi" szó is erősen visszataszító. A Lancia meg rendesen elbaltázta ezt a szlogent. (2011.09.04. 17:04) Jog a baromsághoz
  • nagyfeszültség: Azért én örülnék, ha Pisa polgármesteréhez hasonlóan Tarlós István is ilyennel járna. Akár a két,... (2011.08.30. 14:10) Smartok egymás között

Linkblog

2011.01.16. 22:17 cargirl

Trendi, öko, női

Ha szóba kerül a bájos kis Fiat 500-asnak az új, kéthengeres, 800 köbcentis motorral szerelt verziója, mindenki azonnal rávágja, hogy visszatért a kispolszki-feeling. Nos, ezt határozottan cáfolom. Azért ezt a bájos duruzsolást semmiképpen sem hasonlítanám az egykori kispók kerepeléséhez, amelybe - emlékeznek? - különösen inditáskor, beleremegett az egész karosszéria.

A Fiat 500 Twin Airt én legfeljebb a Fiat 500-ashoz, vagy a belőle készült Steyr Puch-hoz és Zasztavához tudnám hasonlitani. Csak éppen akkoriban, amikor Dante Giacosa megtervezte a kis fityót, azért még nem volt olyan nagy kunszt egy kéthengeres motor, hogy külön fantázianevet adjanak neki. Akkoriban a maguk természetességében léteztek kis autók, kis motorral. Bájosak voltak, közben praktikusak, és ha nőies nő ült bennük, akkor nőiesek is...

Azóta több zsákutcát is meglátogatott az autóipar: az egyik a túlméretezett, túlbonyolított járműveké, amelyekről kiderült, hogy sokkal több a biztos hátrányuk, mint a relatív előnyük. Szóval az új kis Fiat 500-nak, különösen ennek az új kéthengeres twin air változatnak szerencsére egy kicsit olyan a feelingje, mint a réginek. Olyan trendi ma, mint volt az elődje akkoriban, olyan nőies, amilyen a tulajdonosa, és annyira öko, amennyire minden túlzások, felesleges súlyok, funkciók nélküli kisautó az lehet. Ráadásul a retróhullám többi autóipari termékével (Beetle, DS3, Mini) ellentétben az elérhető áru autók kategóriájában mozog, még a külsejét és belsejét egyedivé tevő megszámlálhatatlan extra felszerelés áraival együtt is.

12 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://trendinoiautok.blog.hu/api/trackback/id/tr352588954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quarius_ 2011.01.17. 00:51:24

Én csak annyit tennék hozzá, hogy a motorja 900 ccm...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.17. 07:23:41

Hát igen, az a fránya 900-as motor... (Egész pontosan egyébként 875 ccm.)

midnight coder 2011.01.17. 08:51:10

Ez is megzabál vagy 4 liter benzint, és hozzá ocsmányabbul néz ki mint anno a Polski Fiat.

HUN_Sector 2011.01.17. 09:01:46

@bonifac: legalább kevés adót kell rá fizetni :)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.01.17. 09:19:58

@HUN_Sector: Sajnos már teljesítmény alapján kell adót fizetni az autó után, minden kategóriában.

w a s d 2011.01.17. 09:25:25

@chipanddale74: Akkor az átírása olcsóbb.:D

(Ez szerepelt már itt kommentben? :D

www.youtube.com/watch?v=39qdhbkTko4 )

pernahajder Campbell 2011.01.17. 10:50:59

Van benne sok légzsák, elektromos ablak-tükör-mittudomén, ABS, ESP, ASR, EDS, klíma, szervókormány, ködlámpa, immobiliser, fedélzeti computer, vagyis ugyanaz, mint a csúnya, nagy, nemtrendi batárokban, szóval ilyen sallangmentes, egyszerű autónak beállítani minimum véleményes.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.17. 11:46:01

@HUN_Sector: Mert? Teljesítmény alapján megy a kötelező már, le vagy maradva. ;-)

HUN_Sector 2011.01.18. 10:29:32

@bonifac: mivel 800 ccm-es, feltételezem nem lehet erősebb 60-70 lovacskánál, ezért írtam. A cikkben nem találtam lóerő meghatározást hozzá.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.18. 10:47:39

@HUN_Sector: 900 ccm-es. :-)
És 85 lóerős. Mivel turbós.

(Ígérnek 105 és 65 lóerős verziót is később.)