Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • Imora Mok: Csillogást szeretnél az autódra, valamit, ami extravagáns, csajos és vidám. Különlegességet, feltű... (2012.05.15. 20:17) Merj bájos lenni!
  • gatto nero: @Démonmac1: Diktátoroknak mit számít-:) (2011.09.19. 11:56) Kadhafi is ezt szereti
  • gatto nero: @Chingachgook: Mitől vagy ennyire feszült-:)? Nem akarlak még jobban felidegesíteni, de van éssze... (2011.09.13. 16:35) Ésszerű luxus mindennapokra
  • vancello: Számomra a "trendi" szó is erősen visszataszító. A Lancia meg rendesen elbaltázta ezt a szlogent. (2011.09.04. 17:04) Jog a baromsághoz
  • nagyfeszültség: Azért én örülnék, ha Pisa polgármesteréhez hasonlóan Tarlós István is ilyennel járna. Akár a két,... (2011.08.30. 14:10) Smartok egymás között

Linkblog

2011.02.10. 07:58 cargirl

Dugódíj helyett: Fiesta Econetic

Aki meg akarja úszni a dugódíjat, vegyen Ford Fiesta Econeticet! Ezt az - egyébként helyes -  környezetvédelmi adót csak 100 g/km kibocsátás felett kell fizetni, és az Econetic Fiestát éppen erre méretezték: csak 98 g/km-t bocsát ki.

Sajnos mindez - a dugódíj és a kevéssé szennyező autóknak nyújtott kedvezmény - nem Magyarországon, Budapesten, hanem Angliában, Londonban érvényes a most januártól módosított dugódíjrendelet értelmében.

Ettől függetlenül mindenkit csak rábeszélni tudok a Fiestára, és különösen annak Econetic változatára. A kis Ford ugyanis önmagában is egy nagyon eltalált autó - kitűnő kompromisszum a trendiség és praktikum, a sportosság és kényelem, a nőiesség és az uniszex vonások között.

A fura csupán az, hogy a leginkább környezetbarát, Econetic verziók közül mind dízel. Viszont megtudtam: még idén érkezik az a benzines, háromhengeres csodamotor, amellyel szintén képes ez a bájos kisautó 100 g/km-es kibocsátás alá menni - így pedig mentesülni a dugódíj alól.

Talán egyszer Budapesten is...

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://trendinoiautok.blog.hu/api/trackback/id/tr882627505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réminger 2011.02.10. 13:23:28

"A fura csupán az, hogy a leginkább környezetbarát, Econetic verziók közül mind dízel. "

Furcsa hát, mert nem értesz hozzá :)
A dízel hatékonyabb, mint a benzines, ráadásul az erejét alacsonyabb fordulaton adja le ahol a legtöbbet használod, így kisebb teljesítmény (=kisebb fogyasztás) is elég.
És még gyártani is olcsóbb. Egy start-stop rendszer, és bármelyik mai kisdízel képes erre a 98 g/100 Km-re. Persze csak a valósággal köszonőviszonyban sem lévő EU tesztciklusban :)

Hlanderx 2011.02.10. 13:43:33

Éljenek a laboratóriumokra tervezett Eu szabványok :)

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2011.02.10. 14:01:45

Nem értem azt, hogy az Econetic modellek, miért "fapadosak" ?

Burpi Turpi 2011.02.10. 14:13:54

@Réminger: Inkább hasonlíts össze egy "ugyanolyan" benzines és dízelt légyszíves ( monduk 1,6 + Turbó ennyi elég is lesz) de leszedheted a részecskeszűrőt is a dízeledről, ami a benzineshez nem kell, az áráról ne is beszélve. Ugyanolyan "feljett" dízel VS. benzin összehasonlításban egy dízlel SOHA nem lesz ugyanolyan. Bocs. ;) .

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.02.10. 14:18:30

@Réminger: Az a baj, hogy mindenki a szén-dioxid bűvöletben számol csak. A dízel esetében addig nem lesz semmi sem környezetbarát, amíg egyetlen koromrészecske is távozik a kipufogón keresztül. Nem véletlen, hogy az EU szabványban nincs határértéke a koromnak.

Réminger 2011.02.10. 14:57:22

@Burpi Turpi: Valóban, a dízel mindig jobb lesz, bocs :)

Hatékonyság szempontjából persze, a többit most hagyjuk kicsit.
Összehasonlítottam nem kevés autót már, persze többnyire papíron, akármilyen szuper benyás gép hasonló teljesítmény és tömeg mellett (ez utóbbi nagyon fontos!) a dízel mindig kevesebbet fogyaszt, általában nem is kevéssel.

Példát meg a következőt tudom, 120 Km/h, autópálya:
Chevy Kalos (1,2-es, benya, 72 LE, 960 Kg üres tömeg): 6,5 L/100Km
Suzuki Swift 1 (1,3-as, benzines, 82 LE, 780 Kg): 6,0
A Fiat Grande Puntom (1,3-as Deisel, 75 LE, 1105 Kg): 5,0.

Ezek a benzinesek viszont nem turbósak, így az összehasonlítás nem kerek, de jól közelíti a valóságot.

A részecskeszűrő valóban kell, de az se nem nehéz, se nem bonyolult. Bár pénzbe kerül nem egy dealbraker.

Réminger 2011.02.10. 14:59:50

@chipanddale74: Kötelező viszont a részecskeszűrő.

Valóban, a CO2 mellett elfelejtik az emberek pl azt is, hogy a benzinesnek meg jóval nagyobb az NO kibocsátása.
Sajna semmi nem tökéletes, de a kisebb kibocsátás kisebb fogyasztással érhető el, és még olcsóbb is úgy.

Ahogy mondani szokták: "a legolcsóbb energia az, amit nem fogyasztasz el" :)

nagyfeszültség 2011.02.11. 21:35:50

Lehet, hogy több a co2 kibocsájtása a Fiestának, mint amennyit írnak, de én akkor is egy kedves kis autónak tartom. Az econetic változat pedig tényleg takarékos, 4 liter körül el lehet járni vele.