Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • Imora Mok: Csillogást szeretnél az autódra, valamit, ami extravagáns, csajos és vidám. Különlegességet, feltű... (2012.05.15. 20:17) Merj bájos lenni!
  • gatto nero: @Démonmac1: Diktátoroknak mit számít-:) (2011.09.19. 11:56) Kadhafi is ezt szereti
  • gatto nero: @Chingachgook: Mitől vagy ennyire feszült-:)? Nem akarlak még jobban felidegesíteni, de van éssze... (2011.09.13. 16:35) Ésszerű luxus mindennapokra
  • vancello: Számomra a "trendi" szó is erősen visszataszító. A Lancia meg rendesen elbaltázta ezt a szlogent. (2011.09.04. 17:04) Jog a baromsághoz
  • nagyfeszültség: Azért én örülnék, ha Pisa polgármesteréhez hasonlóan Tarlós István is ilyennel járna. Akár a két,... (2011.08.30. 14:10) Smartok egymás között

Linkblog

2011.07.25. 19:47 cargirl

Azonnal élesszék újra az R4-et!

Sikeresen újjászületett a Mini, a Fiat 500, a Volkswagen Bogár, de még a Dacia is; egyszerűen érthetetlen, hogy a Renault mire vár az idén éppen ötven éve született R4 reinkarnációjával. Annál is inkább, mert ha volt az autóiparnak nemcsak bájos, trendi, de praktikus legendája, akkor a 32 év alatt 8 millió példányt megért - és az Indiana Jones és a végzet templomában még egy vízesés tetejéről is sikeresen landolt és vadvízi kajakként is kitűnően helytállt - R4 igazán egy olyan modell, amely, eredeti tulajdonságai alapján ma is rendkívül kelendő lehetne.

Melyek is ezek? Magas üléspozíció, egyszerű, kényelmes, takarékos, enyhe terepakadályokat is áthidaló, trendi külsejű kicsi - de valójában nem annyira kicsi belterű -, áruszállítóként átalakítva is jól szolgáló, letisztult formájú autó.

Azt azért nem lehet a Renault szemére vetni, hogy semmit sem tettek az R4 újjászülésének, pontosabban újjászületésének érdekében. Kiírtak ugyanis egy pályázatot, amelynek talán legjobban sikerült darabja itt látható a képen. Úgy érzem, ez a komputergrafika akár az alapja is lehetne a "Bakancs" újjászületésének. Igen, "Bakancsnak" becézték nagyon sokan R4-est, ami nem egy túl nőies és nem is annyira hízelgűnek tűnő jelző. Valószínűleg a formájára, az egyszerűségére, a strapabírására utalt, és bár célcsoportját tekintve igazán nem egy trendi női autó, Europa nyugati felén, különösen Franciaországban és Olaszországban, évtizedekig a bevásárolni járó hölgyek nagy kedvence volt. Sőt, sokaknak nosztalgiából az is maradt, mind a mai napig.

Hivatalosan született egyébként utódja az R4-nek, ez pedig nem más, mint az itt, a Trendinőiautón rendszeresen - és szerintem tök jogosan - agyondicsért Twingo. Szóval, az R4 rajongóknak - ha hűségesek akarnak maradni kedvencükhöz - egyelőre Twingót kell vásárolniuk - és gyorsan leszögezem, rosszul bizonyosan nem is járnak vele. Viszont a Renault-t ezúton határozottan felszólítom, hogy ne tököljön tovább minden idők legnagyszerűbb Renaultjának a feltámasztásával!

17 komment · 1 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://trendinoiautok.blog.hu/api/trackback/id/tr473097424

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szerelem, szex és a férfi agy 2011.07.26. 09:36:17

A cikk szerzője Dr. Louann Brizendine, aki tagja az Amerikai Pszichiátrai és Neurológiai Bizottságának, és a Kaliforniai Egyetem pszichiáter professzora....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dan72 2011.07.25. 21:54:01

Twingo? Én inkább a Kangoot nevezném az R4-es eddigi legközelebbi rokonának (legalábbis a jelenlegi Renault-k között).

cyd 2011.07.25. 22:07:11

"és az Indiana Jones és a végzet templomában még egy vízesés tetejéről is sikeresen landolt és vadvízi kajakként is kitűnően helytállt"
Smaragd románca volt az :)

nagyfeszültség 2011.07.25. 23:45:44

@dan72:

Mindenesetre a Kangoo szintén egy nagyon bájos valami...

vancello · http://vancello.hu 2011.07.26. 02:03:58

Ocsmány és Renault. Halmozottan hátrányos helyzetű. :)

ghostdog75 2011.07.26. 07:30:23

jó lesz az A smaragd románcának...tudom,tudom,döglött oroszlán,de jól esik,na...:-)

ez az R4 nem rossz,pláne ha egy kisköbcentis turbósbenzinnessel is jöhetne.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.07.26. 07:32:22

Sajnos a Renault-nál pontosan tudják, hogy alapvetően egy jó ár-érték arányú márkának vannak elkönyvelve. Nem véletlen, hogy a korábbi luxus modelljei, mint az Avantime és a VelSatis is lényegében megbuktak. Valószínűleg ezért is óvatosak azzal, hogy egy retro modellt a piacra dobjanak.

pálcika 2011.07.26. 08:28:33

A legjobb!Életérzés!Nekem ott figyel egy veterán közeli a garázsban és basszuss....több ér,mint bármennyi faszi,vagy csillogó ékszer!HA nem vezetted,akkor ne alkoss róla véleményt. Semmi máshoz nem hasonlítható!!!..és hogy újraélesztették?Tök rendbe van.A gyerekem apja a garázs közelébe se megy,mert szerinte égő,megjegyzem,beindítani sem tudja..szivató..nagy gáz,váltás..kettes,,kis gáz...de ha ezt a képet meglátná,biztosra veszem,hogy besza-behu..

Maisie MacKenzie 2011.07.26. 08:41:58

Jó ötlet az R4 újjáélesztése, de valami jobb megoldás kellene!

Ami a képen van az olyan bénaság, mint a New Beetle, csak hangyányit fasonlít a régire. Ez is csak a lényegtelen vonásait ragadja meg, az igazán szerethetőket nem!

Pl. hűtőrács.

(Kellene mellé egy fotó az eredetiről is!)

Maisie MacKenzie 2011.07.26. 08:44:00

Ja, és én nem női autóként, hanem inkább városi terepjáróként éleszteném újjá, az eredeti méret másfélszeresében! :-)

nagyfeszültség 2011.07.26. 08:51:40

@Maisie MacKenzie:

Állítólag az a terv: a Duster alvázára és hajtásláncára épülne.

Gomulka Béla 2011.07.26. 09:55:16

Nem újraéleszteni kéne, hanem újra gyártani. Az R4 úgy jó, ahogy van. Szemben a Minivel és a Fiat 500-zal az R4 használható szerkezet volt, minek vele maszatolni? Aki a Quasimodo-t szereti, az olvasa el a konyvet, ne akarja hogy autó formájában is hozzáférheto legyen.

Maisie MacKenzie 2011.07.26. 10:15:52

@gobolyosg:

Jobban hasonlít a Dusterre, mint a R4-re! (Duster+R4 hűtőrács, ez kevés!)

"Nem újraéleszteni kéne, hanem újra gyártani."

Hol? Ma már Indiában is műszakilag fejlettebb autót gyártanak.

Az R4 motorja egy régebbi típusból lett kikukázva (ezért a kormányváltó, mert fordítva áll) és már akkor műszakilag elavult volt, bár olcsó.

A kaszni alapkörvonalait kellene nagyjából megtartani, meg az elvet, hogy egyszerű, strapabíró autó legyen.

(Az sem lenne baj, ha a kaszni az R5-re is hasonlítana egy kicsit, de a hűtőrács és a fényszórók maradjanak R4!)

Lehetőleg sík szélvédővel! :-)