Ma még nem tudhatjuk, melyik lesz az év autója; de abban a versenyben, amely arról szól, melyik a legelcseszettebb autóreklám az évben, nyugodt szívvel már most eredményt hirdethetünk: a győztes az új Lancia Y - pontosabban annak kreatív csapata.
Mindenekelőtt azonban szögezzük le: az új Lancia Y egy igazán kitűnő kis autó, elődeihez hasonlóan kategóriájának egy kis ékszerdoboza, kéthengeres twin air ökomotorjával pedig egy igazán környezettudatos választás. Elődjeivel ellentétben ráadásul négyajtós, de úgy, hogy a hátsó kettő szinte láthatatlan. Szóval igazán nagyszerű, bájos kis jármű, az autó reklámarca, Vincent Cassel pedig egy visszautasíthatatlanul sármos színész.
Eddig tehát minden stimmel: kitűnő, környezetbarát, divatos és praktikus termék, a népszerűsítéséhez pedig egy nagyszerű arc. Erre mondaná az ember, hogy innen már nem nagyon lehet hibázni. Hát sikerült....
Ugyanis a - gondolom eurószázezrekért alkalmazott - kreatívok azt az embertelen marhaságot találták ki, reklámszlogennek, hogy: A luxus jog.
Azt most hagyjuk, hogy ez a kifejezés először is értelmezhetetlen, másodszor félreértelmezhető, harmadszor sokakban ellenérzést keltő, negyedszer - a gazdasági válság után és az ökológiai válság kellős közepén - ellentétes mindazzal, ami szimpatikusnak, vagy egyáltalán vállalhatónak tekinthető - és még sorolhatnánk az ellenérveket...
De ezzel még nincs vége a nemzetközi bakikampánynak. Miután sokan, sok helyen kritizálták, támadták a "luxusjog" kifejezést, a Lancia értett a szóból és módosított. Az új, módosított óriásplakátokon már az szerepel szegény gyönyörű hófehér Lancia Y és a sármos, feketébe öltözött Vincent Cassel mellett, hogy jog az eleganciához.
A Lancia félkegyelmű marketingesei tehát nem értették meg, hogy nem önmagában a luxus kifejezéssel van baj - hanem legalább akkora a jog szóval is, ami: 1. nem ide illő, 2. sokszorosan ellenszenves a konnotációja, 3. visszataszító, visszariasztó, 4. mindenki torkig van mindenkinek a hülye jogaival.
Mennyivel egyszerűbb lenne - ráadásul minden nyelven tökéletesen érthető -, ha azzal reklámoznák ezt a nagyszerű kis járművet, hogy: Lancia Y, a trendi női autó...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.09.04. 09:47:42
soproni1 2011.09.04. 11:48:02
Más kérdés, hogy egy olasz autót el lehet-e adni azzal, hogy " nem marad az út szélén"!
tommygun 2011.09.04. 11:57:26
Benne vagytok a goldenblogban? Mert a fenti mondat miatt rátok szavaznék.
gatto nero 2011.09.04. 13:58:23
Pszt! 2011.09.04. 15:05:24
nagyfeszültség 2011.09.04. 15:14:46
Ebbe a tényleg ostoba és idióta reklámba speciel nem a magyarok kötöttek bele, hanem mindenhol mindeki....
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.09.04. 15:42:29
nál 2011.09.04. 16:45:44
Ha úgy tekintjük, hogy jogod van ahhoz, amit nem tiltanak, akkor olyan trivialitást jelent ki, amihez nem tud semmit hozzátenni az, hogy egy autó képe alá írják. Lehet ilyen autód, ha van pénzed. Senki nem vonta kétségbe, hogy szabad ilyen autót vásárolnod.
Másrészről ha úgy értjük a jogot, hogy az ember alapvető szükségleteinek kielégítésére irányuló törekvéseinek érvényesülése, akkor önmagának mondd ellent ez a mondat, hiszen a luxus pont a szükségleteken felüli mértéktelen fogyasztást jelenti.
Egyébként szerintem ha egy termékkel kapcsolatban a marketinganyagokban előfordul a luxus szó, onnan már tudhatjuk, hogy egy maximum felső-középkategóriás tömegtermékről van szó.
vancello · http://vancello.hu 2011.09.04. 17:04:46
A Lancia meg rendesen elbaltázta ezt a szlogent.