Aki meg akarja úszni a dugódíjat, vegyen Ford Fiesta Econeticet! Ezt az - egyébként helyes - környezetvédelmi adót csak 100 g/km kibocsátás felett kell fizetni, és az Econetic Fiestát éppen erre méretezték: csak 98 g/km-t bocsát ki.
Sajnos mindez - a dugódíj és a kevéssé szennyező autóknak nyújtott kedvezmény - nem Magyarországon, Budapesten, hanem Angliában, Londonban érvényes a most januártól módosított dugódíjrendelet értelmében.
Ettől függetlenül mindenkit csak rábeszélni tudok a Fiestára, és különösen annak Econetic változatára. A kis Ford ugyanis önmagában is egy nagyon eltalált autó - kitűnő kompromisszum a trendiség és praktikum, a sportosság és kényelem, a nőiesség és az uniszex vonások között.
A fura csupán az, hogy a leginkább környezetbarát, Econetic verziók közül mind dízel. Viszont megtudtam: még idén érkezik az a benzines, háromhengeres csodamotor, amellyel szintén képes ez a bájos kisautó 100 g/km-es kibocsátás alá menni - így pedig mentesülni a dugódíj alól.
Talán egyszer Budapesten is...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Réminger 2011.02.10. 13:23:28
Furcsa hát, mert nem értesz hozzá :)
A dízel hatékonyabb, mint a benzines, ráadásul az erejét alacsonyabb fordulaton adja le ahol a legtöbbet használod, így kisebb teljesítmény (=kisebb fogyasztás) is elég.
És még gyártani is olcsóbb. Egy start-stop rendszer, és bármelyik mai kisdízel képes erre a 98 g/100 Km-re. Persze csak a valósággal köszonőviszonyban sem lévő EU tesztciklusban :)
Hlanderx 2011.02.10. 13:43:33
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2011.02.10. 14:01:45
Burpi Turpi 2011.02.10. 14:13:54
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.02.10. 14:18:30
Réminger 2011.02.10. 14:57:22
Hatékonyság szempontjából persze, a többit most hagyjuk kicsit.
Összehasonlítottam nem kevés autót már, persze többnyire papíron, akármilyen szuper benyás gép hasonló teljesítmény és tömeg mellett (ez utóbbi nagyon fontos!) a dízel mindig kevesebbet fogyaszt, általában nem is kevéssel.
Példát meg a következőt tudom, 120 Km/h, autópálya:
Chevy Kalos (1,2-es, benya, 72 LE, 960 Kg üres tömeg): 6,5 L/100Km
Suzuki Swift 1 (1,3-as, benzines, 82 LE, 780 Kg): 6,0
A Fiat Grande Puntom (1,3-as Deisel, 75 LE, 1105 Kg): 5,0.
Ezek a benzinesek viszont nem turbósak, így az összehasonlítás nem kerek, de jól közelíti a valóságot.
A részecskeszűrő valóban kell, de az se nem nehéz, se nem bonyolult. Bár pénzbe kerül nem egy dealbraker.
Réminger 2011.02.10. 14:59:50
Valóban, a CO2 mellett elfelejtik az emberek pl azt is, hogy a benzinesnek meg jóval nagyobb az NO kibocsátása.
Sajna semmi nem tökéletes, de a kisebb kibocsátás kisebb fogyasztással érhető el, és még olcsóbb is úgy.
Ahogy mondani szokták: "a legolcsóbb energia az, amit nem fogyasztasz el" :)
nagyfeszültség 2011.02.11. 21:35:50