Sokan felteszik mostanában a kérdést, hogy van-e jövője a Lanciának. Korábban azért fogalmazódott meg sokakban ez az aggodalom, mert a patináns és különc olasz autógyártónak nem voltak új modelljei; most pedig, a Genfi Autószalon után pedig azért, mert vannak...
Egyrészről egyetértek és/vagy együttérzek a kétkedőkkel, fanyalgókkal: ogyan lehet Chryslerekre Lancia emblémát tenni, és ki fogja ezeket az autókat megvenni? Másrészről azért hozzátenném: a sok bűnrossz amerikai autó közül - egyelőre - egy igen sikeres modell, a C300 adja a jövőbeli Thema alapjait.
Ráadásul nem valamifajta járatlan útra lépett a Fiat-Chrysler a közös modellek gondolatával, hiszen például a Volkswagen csoport elég régóta építi tökéletesen azonos műszaki alapra az autóit, mégis lehet szeretni a Polót, a Fabiát és az Ibizát is. Meg aztán történtek az autóiparban ennél sokkal nagyobb skandalumok is: gondoljuk csak a szégyenteljes Fordalapú Jaguár X-Type-ra, különösen annak kombi változatára, vagy az Opel alapú Saabokra, a Renault, majd Peugeot dízelmotoros Volvókra.
Egyébként meg az előző - igen sármos és férfias - Lancia Thema sem egy önálló modellje volt a kis olasz gyártónak, hiszen készült az alapjaira Fiat Croma és még egy csúnyácska Saab is. Szóval szerintem, ha az az ára a Lancia megmentésének, hogy a C300 alapjaira készüljön az új Thema, ám legyen. Legfeljebb nem a Lancia fanok, hanem azok vásárolják majd, akik egy tágas és kényelmes limuzint akarnak.
Mindenesetre én a jövő Chrysleralapú Lanciáit nem most a Genfi Szalonon mutattam volna be. Egyszerűen csak azért, mert a velük kapcsolatos vita kicsit háttérbe szorította a Lanciával kapcsolatos igazán nagy és jó hírt. Azt, hogy elkészült és bemutatkozott az új Y, amely elődjéhez hasonlóan bájos és sármos, viszont azzal ellentétben még tágas és praktikus is. Szóval, ha azt a kérdést nem is lehet százszázalékos biztonsággal megválaszolni, hogy van-e jövője a Lanciának, arra viszont az új Y az egyértelmű válasz, hogy jelene bizonyosan.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.03.10. 13:20:20
Ami, hogy egyértelmű legyek, csak annyi, hogy jelvény (és hűtőmaszk) csere, esetleg apró finomítások belül (színek, kárpitok). Vagyis SEMMI olasz nem lesz benne. És ez a márkahívők baja. Ők nem akarnak egy Lancia emblémás Chryslert (aminek a helyes típusjelzése 300C, nem C300, javítsd ki), ők egy Lanciát akarnak.
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.03.10. 13:26:39
Az azonos padlólemez és motorhasználat szinte mindegyik gyárat jellemzi, muszáj, a globalizáció, költségek lefaragása, stb. A közös fejlesztés sem új dolog, szoktak ilyet, lásd pl. Citroen C1/ Peugeot 107/Toyota Aygo. A benzinmotorokat a Toyota adja, a dízelt a PSA (adta), a műszaki alapok azonosak, de mégis van elég különbség, hogy külön autónak nézd. (Pedig egy helyen gyártják, a cseheknél. :-))
gatto nero 2011.03.10. 17:26:41
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.03.10. 22:39:56