Szokták mondani, hogy az első kiadás mindig a legjobb és a felülmúlhatatlan. Az új Ford Ka viszont éppen azzal a szándékkal érkezett, hogy megerősítse és túl is szárnyalja az első sorozat sikerét, ami már nyomot hagyott maga után.
Az 1996-ban bemutatott kisautónak gyorsan sikerült meghódítania a nemzetközi piacot és rengeteg zsűrit az autóiparban. Az Európai Autóipari Formatervezési Díjat, a "New Edge Design"-t 1997-ben, 1996-ban Olaszországban a "Beautiful Automobile"-t, szintén ebben az évben Németországban "Arany Kormánykerék" jutott neki, 1997-ben pedig a városi autó kategóriában az "1997 autója" címet nyerte el.
Spanyolországban 1996-ban "Az év terméke", majd a következő évben az "Automóvil Spanyolország" kitüntetettje lett. Az Egyesült Királyság is elismerte rögtön, ahogy kigördült a gyártószalagról, két ízben is: "kedvenc autó" és "Car of the Year 1996 Autocar, UK". A fentiek alapján nem egyszerű az elvárás az új generációval szemben.
12 évvel később a dizájnon és a technikai korszerűségen túl az egész autóipar a kisebb autókra és az energiahatékonyságra koncentrál. A második generációs Ka sokkal kevésbé forradalmi formailag, mint elődje, de külsőleg nagyon pezsgő, fiatalos és mindenekelőtt következetes az úgynevezett kinetikus dizájnban, amit a Fordtól megszoktunk. Szupermini kinetikus, ugyanis 362/189 (165! tükrök nélkül) /150 a mérete, de belseje mégis nagyon tágas.
Az arculatát mosolygósra tervezték, a hűtőrács-fényszórók-boltív együttessel és a merész színek sorával: szilárd metál, valamint fém- és két gyöngyházfényű árnyalat, fehér gyöngy és érzéki rózsaszín - egy borongósabb napot is feldob, ha a tulajdonos ránéz kedvencére.
Az autó kicsi, de tágas. A Ford mérnökei keményen dolgoztak, hogy egy olyan autót hozzanak létre, ami kompakt méretű, alapvető rendeltetése a városi közlekedés, emellett pedig fontos kritériumok a komfort, a kényelem és a gazdaságosság. Ez utóbbit támasztja alá, hogy ebbe a pici autóba 224 literes csomagtartót terveztek, ami a hátsó ülések előrehajtásával 700 literesre bővíthető.
A Ford Ka fő célcsoportja a fiataloké, kiknek életmódjuk alapvető részét képezi a mobiltelefon és a zene. Ezért az új Ka fel van szerelve mindennel, ami a kapcsolatokat és a szórakozást jelenti: Bluetooth, USB és Aux-in. A kinetic dizájn fontos elemei megtalálhatóak a műszerfalon, nagyon modern formákkal, merész kontrasztokkal és kifejező színekkel.
Nyilván a Ford a mienknél nívósabb babérokra is tör, de a Trendi női autók blogon nálunk elnyerte a kisautóval a "Nagyon trendi" címet.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.04.18. 22:05:11
Bikfenc 2010.04.18. 22:21:45
itt a Ford Ka -ról van szó?
" Nagyontrendi Ford Ka" ????
Az 1996-ban bemutatott az volt..
de ez....????
Sajnos a designerek beszürkítették a viágrtendbe, de nagyon!
Innentől tök mindegy, hogy corsa, ford ka, twingo, vagy egyéb eurokonform kisautó. Itt már csak az ár számít.
Bikfenc 2010.04.18. 22:36:01
Ez a Ford hivatalos blogja???
BOCS!
Nem akartam belerondítani a marketing akcióba!
Yoss 2010.04.18. 23:04:19
De a Ka...pénzért sem ültem volna bele..fuj..
Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.04.18. 23:18:18
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.04.18. 23:43:48
Első látásra nem tudtam eldönteni, ez most egy új mini Kia, Hyundai vagy Daewoo...
Teljesen jellegtelen. Elég szomorú, ha ez a trend.
Az első Ka, na az tényleg újszerű volt.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.18. 23:55:41
Két pasi tervezte, miközben a kandallójukra gondoltak, meg az órájukra. Ott a párkányon.
Ezért került a műszerfalon egy búbba az óra.
Szóval trendi volt, mint a gaypride.
És ez is szopni jön. Ahogy elnézem az arckifejezését.
FeroxX 2010.04.19. 00:45:35
ftxpmj 2010.04.19. 00:45:44
ftxpmj 2010.04.19. 01:32:37
Spiritmonger 2010.04.19. 02:16:22
trendi női autó az usaban a volvo xc90, meg a jeep grand cherokee. azok tényleg trendik, nem olyan kis semmire se jó gyöszök, mint ez
magyar-magyar szótár 2010.04.19. 03:43:24
Mégh egy: csak a picsamagazinok és a fallokraták szerint vannak különös nőitulajdonságok autóvezetésben, amúgy a nőknek ugyanannyi keze-feje s lába van, mint a férfiaknak és ha nem 11ó11 perc állásban mellrevett krománnyal akarnak vezetni, hogy kanyarodáskor kikukucskálhassanak az autó orrára (amit a Ka-ból csak a 2 m magas pasi láthatna...) akkor a csipejük nem tolódik hátra és a hooooosszúúúú lábacskáikkal (amik különben rövidebbek) is elérik jól a pedálokat.
Szóval színben, esetleg néhány dizájnelemben lehet nőkre markecolni autót, egyébként nőiautó az A8-as is nagyon (olyannak, aki tud parkolni is és nem tündibündiségére akart pozitívdiszkriminalicce jogsit) Nőiautó a Phaeton is, de mennyire. Sokkal jobban be lehet állítani a kormányt és az ülést ( 4 ill 8-12 irányban állítható) És a tükör parkoláskor automaticce "lenéz" a padkához. Vagy kamerás-monitoros.
Trex59 2010.04.19. 07:00:46
Ez csak helyváltoztatásra alkalmas tárgy!
nevetőharmadik 2010.04.19. 07:01:52
mahet 2010.04.19. 07:31:02
sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2010.04.19. 08:22:20
12-egy tucat. Valamint ehez hasonló sablon fikázásokat érdelem ez a sablon autó.
zip 2010.04.19. 09:17:15
egyébként a 10-15 évvel megjelenő tipusoknak sokkal merészebb és 9tletesebb formavilága van, mint a napjaink autóinak. nem tudom mire vélni ezt a fantáziátlanságot.
én egyébként nő vagyok :)
Röfi 2010.04.19. 09:21:04
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal