Amerikai autósok véleményét gyűjtötte össze egy felmérésben a GM, a kutatást támogatta az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma, tekintettel arra, hogy az amerikai autók kapacitását 88%-ban nem használják ki. Feltették például a kérdést, hogy vajon szükséges-e nőknek "vontatóhajóval" járni munkába...
Tízből nyolc amerikai (79%) mondta azt, hogy a következő autójának kiválasztásánál komolyan fontolóra veszik az esztétikán túl a fogyasztást is, sokan közülük a hibrid autók mellett döntenek. Az autóvásárlási szokásokban nem csak az egyre inkább környezettudatos szemlélet a fő szempont, hanem az olaj árának drasztikus növekedése is.
A megkérdezettek 34%-a kijelentette, hogy ha az olaj ára meghaladja a 4 dollár/gallont, biztos, hogy hibridre cseréli az autóját. Ha pedig az amerikai pénztárca nem engedheti meg a magasabb jövedelem és az alacsonyabb benzinár mellett a nagyobb fogyasztást, akkor itthon is fontolóra kell venni az egyébként is sokszor visszatetsző autóvásárlási szokásokat, például amikor egy törékeny hölgy beül egy tankerbe. Szerencsére elég sok autógyár felismerte időben a hibrid autók előnyét. Lássunk egy gyors összeállítást:
|
---|
| Toyota Prius | 50 MPG | Sedan | $22,400 | |
| Honda Civic Hybrid | 42 MPG | Sedan | $22,600 | Now |
|
|
| Honda Insight | 41 MPG | Sedan | $19,800 | Now |
| Ford Fusion Hybrid | 39 MPG | Sedan | $27,300 | Now |
| Mercury Milan Hybrid | 39 MPG | Sedan | $27,500 | Now |
| Nissan Altima Hybrid | 34 MPG | Sedan | $26,800 | Now |
| Lexus HS 250h | 34 MPG | Sedan | $34,200 | Now |
| Toyota Camry Hybrid | 33 MPG | Sedan | $26,400 | Now |
| Ford Escape Hybrid | 32 MPG | SUV | $29,300 | Now |
| Mercury Mariner Hybrid | 32 MPG | SUV | $29,800 | Now |
| Mazda Tribute Hybrid | 32 MPG | SUV | $29,900 | Now |
| Lexus RX 450h | 28 MPG | SUV | $41,700 | Now |
| Toyota Highlander Hybrid | 26 MPG | SUV | $33,700 | Now |
| Lexus RX 400h | 25 MPG | SUV | $42,000 | Now |
| Lexus GS 450h | 23 MPG | Sedan | $54,900 | Now |
| Mercedes ML 450 Hybrid | 22 MPG | SUV | n/a | Now |
| Mercedes S400 BlueHybrid | 22 MPG | Sedan | $89,000 | Now |
| Chevrolet Tahoe Hybrid | 21 MPG | SUV | $50,500 | Now |
| Chevrolet Silverado Hybrid | 21 MPG | Pickup | $39,000 | Now |
| Lexus LS 600h L | 21 MPG | Sedan | $104,000 | Now |
| GMC Sierra Hybrid | 21 MPG | Pickup | $39,400 | Now |
| GMC Yukon Hybrid | 21 MPG | SUV | $50,500 | Now |
| Cadillac Escalade Hybrid | 20 MPG | SUV | $70,000 | Now |
| BMW X6 Hybrid | 18 MPG | SUV | $90,000 | Now |
| Hyundai Sonata Hybrid | 38 MPG | Sedan | n/a | 2010 |
| Honda CR-Z Hybrid | 37 MPG | Coupe | n/a | 2010 |
| Hyundai Accent Hybrid | n/a | Sedan | n/a | 2010 |
| Porsche Cayenne S Hybrid | n/a | SUV | n/a | 2010 |
| Honda Fit Hybrid | n/a | Sedan | n/a | 2010 |
| Volkswagen Touareg Hybrid | n/a | SUV | | 2010 |
| BMW ActiveHybrid 7 | n/a | Sedan | $103,000 | 2010 |
| Infiniti M35 Hybrid | n/a | Sedan | n/a | 2011 |
| Lexus CT 200h | n/a | Sedan | n/a | 2011 |
| Ford Reflex | n/a | Coupe | n/a | Concept |
| Mercury Meta One | n/a | Van | n/a | Concept |
| Toyota Volta | n/a | Coupe | n/a | Concept |
| Toyota Sienna Hybrid | n/a | Van | n/a | Concept |
| Toyota Hybrid X | n/a | Sedan | n/a | Concept |
| Saab BioPower Hybrid | n/a | Sedan | n/a | Concept |
| Volvo 3CCC | n/a | Coupe | n/a | Concept |
| Toyota A-BAT Concept Hybrid Pickup Truck | n/a | Pickup | n/a | Concept |
| Audi Q7 Hybrid | n/a | SUV | n/a | Concept |
| Volkswagen up | n/a | Coupe | n/a | Concept |
| Dodge Grand Caravan Hybrid | n/a | Van | n/a | Concept |
| Saturn Vue Green Line Two-Mode | 30 MPG | SUV | $33,000 | Discntd. |
| Chrysler Aspen Hybrid | 19 MPG | SUV | $44,700 | Discntd. |
| Dodge Durango Hybrid | 19 MPG | SUV | $44,500 | |
| Honda Accord Hybrid | | | | |
| Dodge Ram Hybrid | | | | |
Japánban az elmúlt években hatszorosára nőt a hibrid autók eladása. Érdemes tehát megfontolni, mert magasabb ugyan a vételáruk, de hosszú távon kifizetődik, főleg, hogy ma még nem látni a benzináremelés végét.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
pakesz (törölt) 2010.04.22. 19:47:08
Veszett Hörcsög 2010.04.22. 20:02:49
sanyix 2010.04.22. 20:17:38
sanyix 2010.04.22. 20:35:44
Úgy lenne értelme hogy mindegyik kerékben 1-1 elektromos motor, és az hajtja, belső égésű motor max a generátort, így sebességváltó, kuplung, meghajtótengelyek kimaradnak, magyarul a kocsi legbonyolultabbb, és gyakran tönkremenő részei.
Pont úgy ahogy a dízel elektromos vonatoknál van.
Kocsiknál rövid távra kondenzátorokba pufferelni az áramot, hosszú távra akksikba.
(pl fékez az autó, akkor a kondenzátorokba tölt, így zöldnél induláskor ki is szívja, ellenben ha leállítják az autót, áttölti az akksikba, mert ugye akkor nem használják fel egy ideig, és kíméli a korlátolt élettartamú akksikat, csak akkor használja ha kell.)
popsy · http://www.ejatekok.hu 2010.04.22. 20:49:02
mobilház 2010.04.22. 20:56:31
Bartoki 2010.04.22. 21:02:42
Ha annyira akarnának, az amcsik már most is vehetnének 30-40 mpg hagyományos autókat. :)