Tiszta szégyen, amit a Peugeot művel az utóbbi években - lassan inkább évtizedben. Egy ilyen fantasztikus hagyományokkal rendelkező autógyár, amely már ötven évvel ezelőtt csinált gyönyörű kabriókat, csajos kisautókat, sportkocsikat, limuzinokat, sőt, a második világháború után még saját villanyautót is, ma már csak árnyéka önmagának.
A 206-os még megdobogtatta a nők szívét, a 406-os kupé meg a férfiakét. A 407 kupé már kissé amorf lett, és a 207-es sem tudta dizájnban hozni elődje kvalitásait. A 308-as már simán összekeverhető egy kilencvenes évekbeli koreaival, a 207-esből és 308-asból készült kupé kabriók pedig leginkább egy ronda dagadt bogárra hasonlítanak. Igaz, elfér bennük sok csomag, sok személy, van elrejthető keménytető meg minden. Csak éppen az egész egy illúziórombolóan multifunkcionális kiábrándultság. A 107-es még egy kis bájos városi mini Peugeot lenne, ha Peugeot lenne. De nem az, hanem Toyota...
A 4007-es meg Mitsubishi, de abból is egy fantáziátlanabb fajta. A 3008-ast a nemzetközi szaksajtó őszintébb fele pedig csak egy formátlan krumplihoz szokta hasonlítani. Mára eljutott odáig ez a sármos francia márka, hogy komoly hírértéke van annak az információnak, hogy az 508-as egész szépre sikeredett. Ilyeneket mondtunk tíz éve a Hyundairól, ha valamelyik esztétikusabbra sikerült, mint egy Ssangyong Rodius...
De nálam az RCZ tette be a kaput, amelyről valójában nem is titkolják: egy kicsit olcsóbb, gagyibb Audi TT-nek szánják.
Ruhamárkáknál gyakran előfordul néhány évtized után, hogy lejár az életgörbéjük és szépen lassan eltűnnek - először a süllyesztőben, aztán kihalnak - még az emlékezetből is. A Peugeot - ha beleszámítjuk a malmokat, a szoknyaabroncsokat, a fogaskerekeket, a bicikliket, a bors- és kávédarálókat is - viszont több mint háromszáz éves, jobb sorsra érdemes brand.
Kapjon már észbe valaki az igazgatótanácsban!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gatto nero 2011.02.19. 18:06:06
gatto nero 2011.02.19. 18:08:51
Idén, a januári adatok szerint az első 15 között nincsen egyetlen Peugeot sem. Néhány évvel ezelőtt egyszerre 2-3 modelljük is az első 10-ben volt. Ráadásul a magyarországi kommunikációjuk még külön is dilettáns és antipatikus.
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2011.02.19. 18:41:47
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.02.19. 18:52:47
w a s d 2011.02.19. 18:57:24
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.02.19. 19:02:55
www.autosvilag.com/index.php/Peugeot-RCZ-Ma-Peugeot-holnap-Bentley.html
w a s d 2011.02.19. 19:10:47
Az RCZ meg élőben sokmindennek néz ki, de hogy nem más autó gyenge másolatának...
ChPh 2011.02.19. 19:22:10
ChPh 2011.02.19. 19:22:58
cargirl 2011.02.19. 19:30:00
kanaszbajusz 2011.02.19. 19:31:15
gatto nero 2011.02.19. 19:40:52
Az tényleg nem csúnya, bár szégyen, hogy egy Peugeot esetében már érdem lett, ha csinálnak egy formás autót...
Viszont a 3008-as tényleg valami gyalázatos mélypont volt az oroszlános márkánál.
ChPh 2011.02.19. 19:44:50
tényleg nem kötekedésből :)
Alf (törölt) 2011.02.19. 19:45:20
csikszy 2011.02.19. 19:52:43
Alf (törölt) 2011.02.19. 19:54:09
ChPh 2011.02.19. 19:57:13
csikszy 2011.02.19. 20:06:00
De nem az a lényeg hogyan írom, hanem amit írtam! Lehet fikàzni, lehet pfújjogni, de akkor is jó verda SZERINTEM
Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2011.02.19. 20:06:49
Viszont mit össze fogom szopatni ezentúl azt az egy RCZ-s ismerősmet, hogy a kocsija annyira menő, mint a Zara ruhái :)))
knbm (törölt) 2011.02.19. 20:09:27
Nem lenézem a koreaiakat, sőt. Műszakilag már akkor is jobbak voltak, ma meg sokkal jobbak min pl a Pözsó, de a designban a 90 es években még a 90 as évek japán szintjén voltak, ami tökéletes jellegtelenség volt. A pözsó műszakilag olyan amilyen, de szép.
csikszy 2011.02.19. 20:18:55
csikszy 2011.02.19. 20:19:30
kanaszbajusz 2011.02.19. 20:33:58
Nekem s2- es 406- osom van (sedan)
féltem tőle egy kicsit mikor megvettem
,de nem bántam meg, három év alatt csak kopó alkatrészeket kellett cserélnem!
délioldal 2011.02.19. 20:35:07
nagyfeszültség 2011.02.19. 20:38:21
A gyár közös, PSA-Toyota.
A motor, a tervezés és a minőségbiztosítás Toyota.
Ami Peugeot: az oroszlános embléma és az 1.4-es dízelmotor. Ez utóbbi csak bizonyos piacokon kapható.
csikszy 2011.02.19. 20:40:29
Sok autóm volt, de mind a blogírót, min a fikamancikat megkövezném!
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.02.19. 21:01:14
Amugy ha a kedves blogiro kicsit jobban megnezne au autok formajat akkor latna, hogy a formak egyre jobban gombolyodnek, csepp alakuak lesznek es nem amiatt, mert a gombolyu, csepp alaku a divatos, hanem azert, mert igy lesz kevesebb a legellenallas.
Waldorf Rolandó 2011.02.19. 21:03:15
HgGina 2011.02.19. 22:28:56
De egyedi stílusa az legalább van.
jjoey 2011.02.19. 22:50:36
Ha meg Golfot akarok, akkor veszek egy eredeti VW-t, nem 307-s mintára gyúrt, most 308-nak hívott "francia golfot"
dhrbikes 2011.02.19. 23:26:37
wowerman 2011.02.19. 23:32:05
min 2011.02.20. 00:20:55
nagyfeszültség 2011.02.20. 00:53:39
Szerintem a 406 utániak...
Büszke_troll 2011.02.20. 01:48:30
"Bár vannak bajaim vele, de melyik autóval nincs? "
Pont ez a bajom vele. Három különböző típusú autó van a családban, egyikkel sincs baj. (olaj, szűrők, betétek. ennyi.)
magyar-magyar szótár 2011.02.20. 04:13:38
Azt szoktam mondani: Nézd meg az anyját, vedd meg a lányát.
Némelyik autómárka egy-egy legendásabb osztályának az üknagyaját is meg lehet nézni, sőt!
A Peugeot nem az. Kuriozív egy 1980-as modell. 404-esek Afrikában vannak, ahol nem sózzák az utakat.
Reterro 2011.02.20. 08:53:57
Amúgy dizajnban jók!
ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.02.20. 09:11:27
en ezt szeretem pl citroenben, kovetkezetesen viszik vegig a dizajnelemeket, nezz meg egy ds, cx, xm, c6 vonalat egymas mellett.
es ugyanaz az oldalvonal meg megvan a bx, cpicasso, airdream, lounge vonalon is.
(amugy nekem xm v6 van, egyszer probald ki...)
Pernahajder Viktor 2011.02.20. 10:06:14
youlopukku 2011.02.20. 10:47:42
gaffel 2011.02.20. 10:49:55
www.suite101.com/content/top-20-best-selling-car-manufacturers-and-brands-in-europe-2010-a334475
biztos tök hülyék ülnek az igazgatótanácsban
youlopukku 2011.02.20. 10:49:55
Pepe135 2011.02.20. 11:19:35
Mi a fenéért kezdték évente cserélni a modelljeiket?
Ok, hogy szereztek vele némi plusz bevételt, de, nem hagytak időt arra, hogy ikonokká válhassanak a modelljeik.
VWGolf, Nissan Cherry, Opel Kadett, Ford Escort... amiknek volt egyéniségük. A Peogeut talán a 605-el alkotott utoljára maradandót.
Fell kell adni ezt a hozzáállást, egyszerhasználatos, három évre tervezett közlekedési eszközt gyártani, ami ma az autóipart, főleg a franciát jellemzi. Vissza kell térni az AUTÓ gyártáshoz!
Pernahajder Viktor 2011.02.20. 17:50:19