Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • Imora Mok: Csillogást szeretnél az autódra, valamit, ami extravagáns, csajos és vidám. Különlegességet, feltű... (2012.05.15. 20:17) Merj bájos lenni!
  • gatto nero: @Démonmac1: Diktátoroknak mit számít-:) (2011.09.19. 11:56) Kadhafi is ezt szereti
  • gatto nero: @Chingachgook: Mitől vagy ennyire feszült-:)? Nem akarlak még jobban felidegesíteni, de van éssze... (2011.09.13. 16:35) Ésszerű luxus mindennapokra
  • vancello: Számomra a "trendi" szó is erősen visszataszító. A Lancia meg rendesen elbaltázta ezt a szlogent. (2011.09.04. 17:04) Jog a baromsághoz
  • nagyfeszültség: Azért én örülnék, ha Pisa polgármesteréhez hasonlóan Tarlós István is ilyennel járna. Akár a két,... (2011.08.30. 14:10) Smartok egymás között

Linkblog

2011.02.19. 09:27 cargirl

A Peugeot szégyenkorszaka

Tiszta szégyen, amit a Peugeot művel az utóbbi években - lassan inkább évtizedben. Egy ilyen fantasztikus hagyományokkal rendelkező autógyár, amely már ötven évvel ezelőtt csinált gyönyörű kabriókat, csajos kisautókat, sportkocsikat, limuzinokat, sőt, a második világháború után még saját villanyautót is, ma már csak árnyéka önmagának.

A 206-os még megdobogtatta a nők szívét, a 406-os kupé meg a férfiakét. A 407 kupé már kissé amorf lett, és a 207-es sem tudta dizájnban hozni elődje kvalitásait. A 308-as már simán összekeverhető egy kilencvenes évekbeli koreaival, a 207-esből és 308-asból készült kupé kabriók pedig leginkább egy ronda dagadt bogárra hasonlítanak. Igaz, elfér bennük sok csomag, sok személy, van elrejthető keménytető meg minden. Csak éppen az egész egy illúziórombolóan multifunkcionális kiábrándultság. A 107-es még egy kis bájos városi mini Peugeot lenne, ha Peugeot lenne. De nem az, hanem Toyota...

A 4007-es meg Mitsubishi, de abból is egy fantáziátlanabb fajta. A 3008-ast a nemzetközi szaksajtó őszintébb fele pedig csak egy formátlan krumplihoz szokta hasonlítani. Mára eljutott odáig ez a sármos francia márka, hogy komoly hírértéke van annak az információnak, hogy az 508-as egész szépre sikeredett. Ilyeneket mondtunk tíz éve a Hyundairól, ha valamelyik esztétikusabbra sikerült, mint egy Ssangyong Rodius...

De nálam az RCZ tette be a kaput, amelyről valójában nem is titkolják: egy kicsit olcsóbb, gagyibb Audi TT-nek szánják.

Ruhamárkáknál gyakran előfordul néhány évtized után, hogy lejár az életgörbéjük és szépen lassan eltűnnek - először a süllyesztőben, aztán kihalnak - még az emlékezetből is. A Peugeot - ha beleszámítjuk a malmokat, a szoknyaabroncsokat, a fogaskerekeket, a bicikliket, a bors- és kávédarálókat is - viszont több mint háromszáz éves, jobb sorsra érdemes  brand.

Kapjon már észbe valaki az igazgatótanácsban!

44 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://trendinoiautok.blog.hu/api/trackback/id/tr642667184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gatto nero 2011.02.19. 18:06:06

Ott is tart a Peugeot, amilyenek mostanában a modelljei. Magyarországon a januári eladási adatok szerint az első 15 típus között egyetlen Peugeot sincs, miközben néhány évvel ezelőtt 3-4 modelljük is ott volt a toppon.

gatto nero 2011.02.19. 18:08:51

Ott is van a Peugeot eladásokban, amilyenek a modelljeik....
Idén, a januári adatok szerint az első 15 között nincsen egyetlen Peugeot sem. Néhány évvel ezelőtt egyszerre 2-3 modelljük is az első 10-ben volt. Ráadásul a magyarországi kommunikációjuk még külön is dilettáns és antipatikus.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2011.02.19. 18:41:47

Az Opel Tigrának sincs méltó utóda :(

w a s d 2011.02.19. 18:57:24

@gatto nero: Európában meg gondolom benne van az első 5-10 típusban a 207-es... Úgyhogy nem kell azért félteni őket, hogy kevés autót vennének tőlük.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.02.19. 19:02:55

cargirl: Sajnos attól, hogy valaki nő még nem kap automatikusan jó ízlést. Az RCZ az elmúlt idők egyik, ha nem a legszebb Peugeot-ja. Az aki csak egy TT-t lát benne annak elég a Tesco ruházati részlegén vásárolni és nem kell egy Zara üzletbe betévednie.
www.autosvilag.com/index.php/Peugeot-RCZ-Ma-Peugeot-holnap-Bentley.html

w a s d 2011.02.19. 19:10:47

A "Hyundairól tíz éve ezt meg azt mondtuk" dologról meg az a 95- ös újság jut eszembe, amiben egy cikkben a totalcar egyik jelenlegi újságírója azt írta, hogy "az Accent kárpitanyagai, megmunkálása, a karosszéria és a műanyag elemek illesztése, formatervezése, esztétikussága a legmodernebb japán autók színvonalán áll", és nem a "megközelítette" szót használta.

Az RCZ meg élőben sokmindennek néz ki, de hogy nem más autó gyenge másolatának...

ChPh 2011.02.19. 19:22:10

nem vagyok Peugeot párti, de szerintem éppen kezd éppen jó irányba menni, szerintem az RCZ is jó irányba mutat

ChPh 2011.02.19. 19:22:58

@chipanddale74: ezzel együtt kell értsek

cargirl 2011.02.19. 19:30:00

@chipanddale74: rátapintottál a lényegre, pont ez a bajom mostanában a peugeoval, turi szint mint a zara

kanaszbajusz 2011.02.19. 19:31:15

az 508 kifejezetten jól sikerült szerintem.

gatto nero 2011.02.19. 19:40:52

@kanaszbajusz:

Az tényleg nem csúnya, bár szégyen, hogy egy Peugeot esetében már érdem lett, ha csinálnak egy formás autót...
Viszont a 3008-as tényleg valami gyalázatos mélypont volt az oroszlános márkánál.

ChPh 2011.02.19. 19:44:50

@cargirl: Tényleg, turi, sőt fúj, azért őő, ha lehetek indiszkrét, mi a trendi? vagy mi nem turi?

tényleg nem kötekedésből :)

Alf (törölt) 2011.02.19. 19:45:20

akkor nézd meg ezt a kocsit hátulról

csikszy 2011.02.19. 19:52:43

Én egy éve vettem pözsot, és bizton állítom, ismerd meg és csak utána fikázd! Bár vannak bajaim vele, de melyik autóval nincs? Szerintem minden gép nézőpont kérdése, és mindenkinek szíve joga preferálni egy bizonyos márkát! De az tuti, ha lenne elég zsetonom, biztos hogy a menyasszonyomnak megvenném!

ChPh 2011.02.19. 19:57:13

@Alf: vagyis Peugeot-val :D

csikszy 2011.02.19. 20:06:00

Így van, a PEUGEOT!!!!!!
De nem az a lényeg hogyan írom, hanem amit írtam! Lehet fikàzni, lehet pfújjogni, de akkor is jó verda SZERINTEM

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2011.02.19. 20:06:49

Ah, olyan cuki az, amikor az emberek ízlésről vitatkoznak.

Viszont mit össze fogom szopatni ezentúl azt az egy RCZ-s ismerősmet, hogy a kocsija annyira menő, mint a Zara ruhái :)))

knbm (törölt) 2011.02.19. 20:09:27

Mellesleg a 107 es nem egy toyota hanem a toyota aygo egy 107-es. Mivel a Csehországi Kolinban lévő gyár az PSA gyár. Tudod te mit beszélsz? A 308 olyan mint a 90 es évek koreai autói?
Nem lenézem a koreaiakat, sőt. Műszakilag már akkor is jobbak voltak, ma meg sokkal jobbak min pl a Pözsó, de a designban a 90 es években még a 90 as évek japán szintjén voltak, ami tökéletes jellegtelenség volt. A pözsó műszakilag olyan amilyen, de szép.

csikszy 2011.02.19. 20:18:55

Igazad van "kndm"", csak az a baj, hogy emberek beidegződésből beszélnek! Akinek oka van, az utálni fogja akinek meg tetszik, úgyis dícsérni fogja a Peugeot! Azt még hozzá tenném, hogy mindeggyik Peugeot más belűlrőr, de a szkeptikusokat nehéz meggyőzni

csikszy 2011.02.19. 20:19:30

Bocs, knbm!!!!!!!!!!!

kanaszbajusz 2011.02.19. 20:33:58

@csikszy:

Nekem s2- es 406- osom van (sedan)
féltem tőle egy kicsit mikor megvettem
,de nem bántam meg, három év alatt csak kopó alkatrészeket kellett cserélnem!

délioldal 2011.02.19. 20:35:07

a blog írójának fogalma sincs arról amiről ír...

nagyfeszültség 2011.02.19. 20:38:21

@knbm:

A gyár közös, PSA-Toyota.
A motor, a tervezés és a minőségbiztosítás Toyota.
Ami Peugeot: az oroszlános embléma és az 1.4-es dízelmotor. Ez utóbbi csak bizonyos piacokon kapható.

csikszy 2011.02.19. 20:40:29

Nekem 207 van, pont ma 1éves! És ténldg nincs vele bajom, kényelmes ,MEGBÍZHATÓ, és JÓ tütü,ahogy én hívom kis gépállat!!!!
Sok autóm volt, de mind a blogírót, min a fikamancikat megkövezném!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.02.19. 21:01:14

Az RCZ szerintem egy utos auto lett.

Amugy ha a kedves blogiro kicsit jobban megnezne au autok formajat akkor latna, hogy a formak egyre jobban gombolyodnek, csepp alakuak lesznek es nem amiatt, mert a gombolyu, csepp alaku a divatos, hanem azert, mert igy lesz kevesebb a legellenallas.

Waldorf Rolandó 2011.02.19. 21:03:15

a 405-ös utáni peugeot-k egy rossz viccgyűjtemény tagjai

HgGina 2011.02.19. 22:28:56

A Morgan Four nem cseppalakúm nem trendi, nem a tehcnika csúcsa.
De egyedi stílusa az legalább van.

jjoey 2011.02.19. 22:50:36

Citroen-ben ültetek? Az is PSA, de mégis más : )
Ha meg Golfot akarok, akkor veszek egy eredeti VW-t, nem 307-s mintára gyúrt, most 308-nak hívott "francia golfot"

dhrbikes 2011.02.19. 23:26:37

Minek ír autókról az aki nem ért hozzá?? A 207 biztonságos és megbízható a saját kategóriájában még ma is, pedig lassan érkezik az új változata. Ha valakinek nem tetszik, az ízlés kérdése, mi spec pont a dizájn miatt választottuk sok egyéb mellett. Nyugat-Európában nagyon kedvelt, nagy példányszámban fogyó kisautó, csak felénk drága a kategóriájában.

wowerman 2011.02.19. 23:32:05

újabb blog.hu-s fikablog, miért nem lepődök meg

min 2011.02.20. 00:20:55

hö-hö az 1,4 és 1,6-os benzinmotorok már PSA/BMW koprodukcióban készültek...

Büszke_troll 2011.02.20. 01:48:30

@csikszy:
"Bár vannak bajaim vele, de melyik autóval nincs? "

Pont ez a bajom vele. Három különböző típusú autó van a családban, egyikkel sincs baj. (olaj, szűrők, betétek. ennyi.)

magyar-magyar szótár 2011.02.20. 04:13:38

1. magyarnak autóvásárlásban tanácsot adni képtelenség. Senki nem szlopálja be oly élvkéjjel a maimarketinget, az eleve nem tartós látszat fostalyigákat, mint a magyar.

Azt szoktam mondani: Nézd meg az anyját, vedd meg a lányát.
Némelyik autómárka egy-egy legendásabb osztályának az üknagyaját is meg lehet nézni, sőt!

A Peugeot nem az. Kuriozív egy 1980-as modell. 404-esek Afrikában vannak, ahol nem sózzák az utakat.

Reterro 2011.02.20. 08:53:57

Csak a váltó ne lenne annyira rossz bennük!
Amúgy dizajnban jók!

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.02.20. 09:11:27

@Myta: fosnak minek utod?

en ezt szeretem pl citroenben, kovetkezetesen viszik vegig a dizajnelemeket, nezz meg egy ds, cx, xm, c6 vonalat egymas mellett.
es ugyanaz az oldalvonal meg megvan a bx, cpicasso, airdream, lounge vonalon is.

(amugy nekem xm v6 van, egyszer probald ki...)

Pernahajder Viktor 2011.02.20. 10:06:14

Franciák sosem tudtak autót gyártani. Büdös, fürdetlen népség.

youlopukku 2011.02.20. 10:47:42

@Legkisebb Ugrifüles: te mivel jársz?csak azért ,hogy ellessek a nagyoktól egy-két jótanácsot

gaffel 2011.02.20. 10:49:55

nos a psa csoport (peugeot+citroen) a 2. legnagyobb autógyártó az európai piacon

www.suite101.com/content/top-20-best-selling-car-manufacturers-and-brands-in-europe-2010-a334475

biztos tök hülyék ülnek az igazgatótanácsban

youlopukku 2011.02.20. 10:49:55

@magyar-magyar szótár: semmi kötekedés-ezt azért írom már az elején mert utálok billentyűharcozni-szóval írnál konkrét példát?

Pepe135 2011.02.20. 11:19:35

Az egésznek a franciák az okai!

Mi a fenéért kezdték évente cserélni a modelljeiket?
Ok, hogy szereztek vele némi plusz bevételt, de, nem hagytak időt arra, hogy ikonokká válhassanak a modelljeik.
VWGolf, Nissan Cherry, Opel Kadett, Ford Escort... amiknek volt egyéniségük. A Peogeut talán a 605-el alkotott utoljára maradandót.
Fell kell adni ezt a hozzáállást, egyszerhasználatos, három évre tervezett közlekedési eszközt gyártani, ami ma az autóipart, főleg a franciát jellemzi. Vissza kell térni az AUTÓ gyártáshoz!

Pernahajder Viktor 2011.02.20. 17:50:19

@youlopukku: természetesen nincs saját autóm, csak céges :-), ami franc(ia). De ha majd valamiért venni kell, akkor csak német :-)
süti beállítások módosítása