Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • Imora Mok: Csillogást szeretnél az autódra, valamit, ami extravagáns, csajos és vidám. Különlegességet, feltű... (2012.05.15. 20:17) Merj bájos lenni!
  • gatto nero: @Démonmac1: Diktátoroknak mit számít-:) (2011.09.19. 11:56) Kadhafi is ezt szereti
  • gatto nero: @Chingachgook: Mitől vagy ennyire feszült-:)? Nem akarlak még jobban felidegesíteni, de van éssze... (2011.09.13. 16:35) Ésszerű luxus mindennapokra
  • vancello: Számomra a "trendi" szó is erősen visszataszító. A Lancia meg rendesen elbaltázta ezt a szlogent. (2011.09.04. 17:04) Jog a baromsághoz
  • nagyfeszültség: Azért én örülnék, ha Pisa polgármesteréhez hasonlóan Tarlós István is ilyennel járna. Akár a két,... (2011.08.30. 14:10) Smartok egymás között

Linkblog

2011.08.21. 07:01 cargirl

Megkezdődik az Up családregény

Komoly és szerteágazó családregény első fejezete kezdődik meg a szeptemberi Genfi Autószalonon: bemutatkozik a Volkswagen cuki-öko miniautója, az Up, amely a német márka szerelmeseinek körében is divatba hozhatja a városi miniautót - és a környezetvédelmet. Annál is inkább, mert 2012-ben érkezik az Up néhány centivel hosszabb, praktikus, ötajtós változata, amelyből Skoda és Seat változat is készül.

Várhatóan őket követi majd a nagyon trendi és bulis Bulli, amely a legendás T1-es autentikus reinkarnációja lesz, amely emellett egy igazi kedves és praktikus divatautó válhat belőle.

Eközben - kifejezetten Milánó városa számára - készül a Bulli alapjaira egy igazán különös taxi, amely néhány éven belül részévé válhat a lombard város mindennapjainak.

Közben persze lesznek villanyváltozatok is, talán elsőként a Milano Taxi és a kétajtós Up alapjaira. Azt, hogy Magyarországon ebből mit fogunk érzékelni, nehéz megjósolni. Annyi bizonyos: a hazai importőr, a simlis állami megrendelésekkel teletömött Porsche Hungária nyilvánvalóan nem fog különösebb érdeklődést mutatni a kis ökoautók terjedése és terjesztése iránt. Sőt, valószínűleg sokkal inkább csak lesajnálják majd az Upot. Ezért várhatóan sem árban, sem felszereltségben nem akarnak igazán vonzót nyújtani: amennyit muszáj, annyit úgyis eladnak, a többire meg tesznek, ahogy tettek az elődjére, a Lupóra is. Erről a visszataszító mentalitásról persze nem az Up tehet: a kis ökoVolkswagen és folyamatosan érkező újabb és újabb családtagjai ettől még igazán nagyszerű autók lesznek - és várhatóan mindenhol sikert aratnak majd, ahol a környezetvédelem nemcsak duma.

12 komment · 1 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://trendinoiautok.blog.hu/api/trackback/id/tr443168063

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Volkswagen Up, ez már a széria 2011.08.21. 16:30:54

Mára is jutott egy prefrankfurti leleplezés, a Volkswagen kidobta miniautója, az Up hivatalos képeit. Semmi extra, még a tanulmány farmotorja helyett is előre került a hajtómű. A forma pedig lehetne az első Renault Twingó modernizált változata is.Továb...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bélabácsi 2011.08.21. 16:00:50

No-no......azért szögezzünk le néhány dolgot:

1.) A Lupo veszteséges modell volt, ezért nem "tettek rá" a PoHu-nál, hanem (a VW értékesítési atyaúristenei jóváhagyásával) csak nem reklámozták agyba-főbe, ennyi. Lupót még Németországban sem látni tömegével, mert alig volt olcsóbb egy fapados Polónál, ami érezhetően nagyobb és technikailag sokkal komolyabb gép volt akkor is. A Lupo abban a formájában halálra volt ítélve mint pl. a Renault Vel Satis.

2.) Az "Up"-széria SEMMIVEL sem lesz "ökóbb" egy Priusnál vagy egy Honda Civic hibridnél, ha már nem a hagyományos, kizárólag belsőégésű motorral szerelt autók között keresgélünk, de lásd 3. pont.

3.) Szálljunk már le erről a "villanyautó=környezetbarát" ökörségről (nem direkt neked címzem, te csak egy vagy a sok-sok fórim közül ahol ez a sületlenség elhangzik), az akksik miatt egy ilyen autó ökológia lábnyoma sokkal nagyobb egy kis köbcentis benzines vagy még inkább dízel kisautóénál. Az 1.2-es dízel Polo, no az öko.

4.) Trendinek biztos trendi lesz, de nem a hajtáslánca miatt (melyik plázacicának vagy -csávónak van fogalma arról, hogy az autója mennyire környezetbarát, horribile dictu: a nagy többség tesz erre és kész, a kivételnek pedig tisztelet), hanem a design miatt, lásd Mini - az sem közlekedési eszköz hanem divatcikk, olyan emberrel én még nem találkoztam, aki azért vett Minit mert évi 40-50 ezer kilométert azzal akart volna megtenni.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.08.21. 16:06:21

Ősszel senki se menjen Genfbe autókiállításra, mert az Frankfurtban lesz. Ma jelent meg hivatalosan az Up (képek az alsó linken) és az első információk alapján 8.000-10.000 euró lesz az alapára felszereltségtől és motortól függően. Ha abból indulunk ki, hogy a legalapabb Polo itthon akciók nélkül 3.4 milliótól indul, akkor ne legyenek vérmes reményeink annak tekintetében, hogy 2.2 millióért dobják majd utánunk. Ráadásul az árképzésnél azt is figyelembe kell venni, hogy ugyanez a modell érkezik majd Skoda jelvény alatt is, aminek még olcsóbbnak kell majd lennie. Ezek alapján listaáron 2.8-2.9 millió forint köré várható a magyarországi ára. Nem a PoHu-t védve, de még korai leszedni róluk a keresztvizet, hiszen valószínűleg még most tárgyalnak arról, hogy milyen feltételekkel és milyen áron kapjuk a kocsikat. Ráadásul még azt sem tudjuk, hogy mennyire használható modell az Up.
www.autosvilag.com/index.php/Volkswagen-Up-Csoda.html

Bélabácsi 2011.08.21. 16:06:53

Ja, és még valami:

"....kis ökoVolkswagen és folyamatosan érkező újabb és újabb családtagjai ettől még igazán nagyszerű autók lesznek...".

Ne igyunk előre a medve bőrére. Egyelőre maradjunk az "ígéretes" jelzőnél, majd az első modellfrissítésnél lehet először mérleget vonni.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.08.21. 16:30:08

@chipanddale74: Kb. én is a Genfig jutottam, és már tudtam, hogy IQ-hiányos lesz a poszt. Sajnos az is, nem baj, Index-címlaphoz ez kell...

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.08.21. 19:04:30

@Bélabácsi: ez egy cukimuki-kocsika blog, sok szakmaiságot ne tessék várni..

nagyfeszültség 2011.08.21. 20:05:41

@Hammer:

Szerintem a Genf itt egy szimpla elírás. Ami sokkal fontosabb és tök jogos: a Vokswagennél tényleg iszonyú nagyképűek. Nemrégiben egy vidéki kereskedésben érdeklődtem: mikor érkezik az Up?
A válasz az volt: az a kis szar? Reméljük minél később.
Szóval, igazi nagyképű tahók.

the cat 2011.08.21. 20:16:57

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

Ahhoz képest elég sok érdekességet olvastam itt...például sokkal többet, mint néhány autós "szaklapban"

midnight coder 2011.08.21. 20:19:50

@Bélabácsi: Az olajfaló belsőégésűekkel alapvetően nem az ökológiai lábnyom a gond, hanem az hogy 10 év múlva nem fogsz tudni benzint venni bele. A fellelhető mennyiség véges, és erre a piacra bejelentkeznek a kínaiak, indiaiak, stb. is. Azaz, ha záros határidőn belül nem lesz használható és olcsó akksi, akkor elkezdhetünk lovakat tenyészteni. Ahhoz viszont hogy ilyen akksit fejlesszenek a cégek, fizetőképes kereslet kell.

gatto nero 2011.08.21. 20:27:37

A német anyacég helyében kötelezném a Porsche Hungária visszataszító, pöffeszkedő majomarcú főnökeit, hogy kizárólag egy kis Up-al járjanak.

Überspannung 2011.08.21. 21:08:55

@Bélabácsi:
"Szálljunk már le erről a "villanyautó=környezetbarát" ökörségről..., az akksik miatt egy ilyen autó ökológia lábnyoma sokkal nagyobb egy kis köbcentis benzines vagy még inkább dízel kisautóénál."

Erre van tudományos elemzés? Forrás?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.08.22. 00:34:02

@midnight coder: Még szerencse, hogy a belsőégésű motorok nem csak foszilis üzemanyagot tudnak elégetni.
Az pedig, hogy miből lesz folyékony üzemanyag csak attól függ, mennyibe kerül az alternativája - jelenleg a kőolaj.
Hogy az akksi lesz a szintetikus benzin/alkohol/mittoménmi alternativája, annak is van esélye, de nem fogadnék rá nagy összegben.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.08.22. 00:37:33

@j'en ai fair any stone: Van: www.evwind.es/noticias.php?id_not=7160

Mondjuk ez egy elektromos járműves honlap, nem tudom, mennyire elfogulatlan egy itt megjelent tanulmány, de ezek szerint az akksi ökolábnyoma elég csekély.
süti beállítások módosítása