Komoly és szerteágazó családregény első fejezete kezdődik meg a szeptemberi Genfi Autószalonon: bemutatkozik a Volkswagen cuki-öko miniautója, az Up, amely a német márka szerelmeseinek körében is divatba hozhatja a városi miniautót - és a környezetvédelmet. Annál is inkább, mert 2012-ben érkezik az Up néhány centivel hosszabb, praktikus, ötajtós változata, amelyből Skoda és Seat változat is készül.
Várhatóan őket követi majd a nagyon trendi és bulis Bulli, amely a legendás T1-es autentikus reinkarnációja lesz, amely emellett egy igazi kedves és praktikus divatautó válhat belőle.
Eközben - kifejezetten Milánó városa számára - készül a Bulli alapjaira egy igazán különös taxi, amely néhány éven belül részévé válhat a lombard város mindennapjainak.
Közben persze lesznek villanyváltozatok is, talán elsőként a Milano Taxi és a kétajtós Up alapjaira. Azt, hogy Magyarországon ebből mit fogunk érzékelni, nehéz megjósolni. Annyi bizonyos: a hazai importőr, a simlis állami megrendelésekkel teletömött Porsche Hungária nyilvánvalóan nem fog különösebb érdeklődést mutatni a kis ökoautók terjedése és terjesztése iránt. Sőt, valószínűleg sokkal inkább csak lesajnálják majd az Upot. Ezért várhatóan sem árban, sem felszereltségben nem akarnak igazán vonzót nyújtani: amennyit muszáj, annyit úgyis eladnak, a többire meg tesznek, ahogy tettek az elődjére, a Lupóra is. Erről a visszataszító mentalitásról persze nem az Up tehet: a kis ökoVolkswagen és folyamatosan érkező újabb és újabb családtagjai ettől még igazán nagyszerű autók lesznek - és várhatóan mindenhol sikert aratnak majd, ahol a környezetvédelem nemcsak duma.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Volkswagen Up, ez már a széria 2011.08.21. 16:30:54
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Bélabácsi 2011.08.21. 16:00:50
1.) A Lupo veszteséges modell volt, ezért nem "tettek rá" a PoHu-nál, hanem (a VW értékesítési atyaúristenei jóváhagyásával) csak nem reklámozták agyba-főbe, ennyi. Lupót még Németországban sem látni tömegével, mert alig volt olcsóbb egy fapados Polónál, ami érezhetően nagyobb és technikailag sokkal komolyabb gép volt akkor is. A Lupo abban a formájában halálra volt ítélve mint pl. a Renault Vel Satis.
2.) Az "Up"-széria SEMMIVEL sem lesz "ökóbb" egy Priusnál vagy egy Honda Civic hibridnél, ha már nem a hagyományos, kizárólag belsőégésű motorral szerelt autók között keresgélünk, de lásd 3. pont.
3.) Szálljunk már le erről a "villanyautó=környezetbarát" ökörségről (nem direkt neked címzem, te csak egy vagy a sok-sok fórim közül ahol ez a sületlenség elhangzik), az akksik miatt egy ilyen autó ökológia lábnyoma sokkal nagyobb egy kis köbcentis benzines vagy még inkább dízel kisautóénál. Az 1.2-es dízel Polo, no az öko.
4.) Trendinek biztos trendi lesz, de nem a hajtáslánca miatt (melyik plázacicának vagy -csávónak van fogalma arról, hogy az autója mennyire környezetbarát, horribile dictu: a nagy többség tesz erre és kész, a kivételnek pedig tisztelet), hanem a design miatt, lásd Mini - az sem közlekedési eszköz hanem divatcikk, olyan emberrel én még nem találkoztam, aki azért vett Minit mert évi 40-50 ezer kilométert azzal akart volna megtenni.
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.08.21. 16:06:21
www.autosvilag.com/index.php/Volkswagen-Up-Csoda.html
Bélabácsi 2011.08.21. 16:06:53
"....kis ökoVolkswagen és folyamatosan érkező újabb és újabb családtagjai ettől még igazán nagyszerű autók lesznek...".
Ne igyunk előre a medve bőrére. Egyelőre maradjunk az "ígéretes" jelzőnél, majd az első modellfrissítésnél lehet először mérleget vonni.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.08.21. 16:30:08
-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.08.21. 19:04:30
nagyfeszültség 2011.08.21. 20:05:41
Szerintem a Genf itt egy szimpla elírás. Ami sokkal fontosabb és tök jogos: a Vokswagennél tényleg iszonyú nagyképűek. Nemrégiben egy vidéki kereskedésben érdeklődtem: mikor érkezik az Up?
A válasz az volt: az a kis szar? Reméljük minél később.
Szóval, igazi nagyképű tahók.
the cat 2011.08.21. 20:16:57
Ahhoz képest elég sok érdekességet olvastam itt...például sokkal többet, mint néhány autós "szaklapban"
midnight coder 2011.08.21. 20:19:50
gatto nero 2011.08.21. 20:27:37
Überspannung 2011.08.21. 21:08:55
"Szálljunk már le erről a "villanyautó=környezetbarát" ökörségről..., az akksik miatt egy ilyen autó ökológia lábnyoma sokkal nagyobb egy kis köbcentis benzines vagy még inkább dízel kisautóénál."
Erre van tudományos elemzés? Forrás?
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.08.22. 00:34:02
Az pedig, hogy miből lesz folyékony üzemanyag csak attól függ, mennyibe kerül az alternativája - jelenleg a kőolaj.
Hogy az akksi lesz a szintetikus benzin/alkohol/mittoménmi alternativája, annak is van esélye, de nem fogadnék rá nagy összegben.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.08.22. 00:37:33
Mondjuk ez egy elektromos járműves honlap, nem tudom, mennyire elfogulatlan egy itt megjelent tanulmány, de ezek szerint az akksi ökolábnyoma elég csekély.